Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye’De İstihdam Politikaları | CEK 463 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye´de işsizlikle mücadele etmeyi ve istihdamı arttırmayı amaçlayan istihdam politikalarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | İstihdam ve İşsizlik Kavramları, İstihdam Politikaları: Amaç, Önem ve Uygulamaları, Uygulama Sonuçları, Türkiye İstihdam ve İşsizliğin Durumu ve Türkiyede İstihdam Politikaları Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstihdam ve işsizlik ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İstihdam ve işsizliğe ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İstihdam ve işsizlikle ilgili gelişmeleri nicel ve nitel olarak değerlendirir | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Sözlü Sınavlar, |
4 | İstihdam politikalarının amacını ve önemini açıklar | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | İstihdam politikalarının işsizlikle mücadeledeki rollerini ve işlevlerini bilir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Türkiye´deki istihdam politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstihdam ve İşsizlik Kavramları | |
2 | İstihdam Politikaları: Amaç, Önem ve Uygulamaları | |
3 | Aktif İstihdam Politikaları Türleri | |
4 | Aktif İstihdam Politikaları Türleri | |
5 | Pasif İstihdam Politikaları Türleri | |
6 | Pasif İstihdam Politikaları Türleri | |
7 | Aktif İstihdam Politikaları´nın Sonuçları | |
8 | Pasif İstihdam Politikaları´nın Sonuçları | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Türkiye İstihdamın Genel Durumu | |
11 | Türkiye İşsizliğin Genel Yapısı | |
12 | Türkiye´de Aktif İstihdam Politikaları Uygulamaları | |
13 | Türkiye´de Pasif İstihdam Politikaları Uygulamaları | |
14 | Genel Bir Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstihdam ve işsizlik ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar | 5 | 5 | ||||||||
2 | İstihdam ve işsizliğe ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar | 5 | 5 | ||||||||
3 | İstihdam ve işsizlikle ilgili gelişmeleri nicel ve nitel olarak değerlendirir | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | İstihdam politikalarının amacını ve önemini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | İstihdam politikalarının işsizlikle mücadeledeki rollerini ve işlevlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Türkiye´deki istihdam politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |