Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Peace and Conflıct ULI 367 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. AHMET ÜÇAĞAÇ
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. AHMET ÜÇAĞAÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Catisma ve Savasin neden ve sonuclarini incelemek ve baris sürecini analiz etmek hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Savaş nedir? Rasyonel bir bakış açısı ile irdelenecek, Hegemonik istikrar ve gücün geçişkenligi, Demokratik barış, Liberal Ticaret Teorisi, Liberal Ticaret Teorisi ve Uluslararası Kuruluşlar, Oyalama Teorisi, Uluslararası Müdahale, Savaşın ekonomik nedenleri, İç savaşın ekonomik nedenleri, Savaşın siyasi nedenleri, İç savaşın siyasi nedenleri, Savaşın etnik nedenleri ve İç savaşın ekonomik nedenleri üzerinden savaşa ve barışa bakış açıları geliştirilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Knowing what causes conflict and its consequences. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Analyzing what is peace and how it is reached. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rational explanations for war 2, 3
2 Hegemonic stability und power transition 4, 5
3 Democratic peace 6, 7
4 Liberal Trade Theory 8, 9
5 International Institutions 10, 11, 12
6 Distraction Theory 9
7 International Interventions 13, 14, 15, 16
8 Exam Week
9 Economic Causes of War 17
10 Economic Causes of Civil War 17
11 Political Causes of War 11, 17, 18, 19
12 Political Causes of Civil War 11, 17, 18, 19
13 Ethnical Causes of War 18, 19, 20
14 Ethnical Causes of Civil War 18, 19, 20
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Van Evera, S. 1997. Guide to Methods for Students of Political Science. Ithaca: Cornell University Press.
2. Fearon, J. D. 1995. Rationalist Explanations of War. International Organization 49: 379-414.
3. Fearon, J. & A. Wendt. 2002. Rationalism v. Constructivism: A Skeptical View. In: Carlsnaes, Walter / Risse, Thomas / Simmons, Beth A. (Eds.). Handbook of International Relations. London: Sage. Chapter 3.
4. Snidal, D. 1985. The Limits of Hegemonic Stability Theory. International Organization 39: 579-614.
5. Tammen, R., J. Kugler, D. Lemke, A. Stam, M. Abdollahian M., C. Alsharabati, B. Efird, B. & A.F.K. Organski. 2000. Power Transitions: Strategies for the 21st. Century. New York: Chatham House. Chapter 1.
6. Russett, B. & H. Starr. 2000. From Democratic Peace to Kantian Peace: Democracy and Conflict in the International System. In: M. I. Midlarsky (Hg.). Handbook of War Studies II. Ann Arbor: University of Michigan Press.
7. Bueno de Mesquita, B., J. D. Morrow, R. M. Siverson, & A. Smith. 1999. An Institutional Explanation for the Democratic Peace. American Political Science Review 93: 791-807.
8. Schneider, G., K. Barbieri, K. & Gleditsch N. P. 2003. Globalization and Armed Conflict. Lanham: Rowman & Littlefield. Chapter 1.
9. Gartzke, E. & Li, Q. 2003. War, Peace, and the Invisible Hand: Positive Political Externalities of Economic Globalization. International Studies Quarterly 47: 561-586.
10. Boehmer C., E. Gartzke & T. Nordstrom. 2004. Do Intergovernmental Organizations Promote Peace? World Politics 57: 1-38.
11. DeRouen, K. R. 1995. The Indirekt Link: Politics, the Economy, and the Use of Force. Journal of Conflict Resolution 39: 671-695.
12. Pickering J. & E. F. Kisangani. 2005. Democracy and Diversionary Military Intervention: Reassessing Regime Type and the Diversionary Hypothesis. International Studies Quarterly 49: 23-43.
13. Greig, J. M. & P. F. Diehl. 2005. The Peacekeeping-Peacemaking Dilemma. International Studies Quarterly 49: 621-645.
14. Fortna, V. P. 2004. Does Peacekeeping Keep Peace? International Intervention and the Duration of Peace After Civil War. International Studies Quarterly 48: 269-292.
15. Krain, Matthew. 2005. International Intervention and the Severity of Genocides and Politicides. International Studies Quarterly 49: 363-387.
16. Regan, P. M. & A. Aydin. 2006. Diplomacy and Other Forms of Intervention in Civil Wars. Journal of Conflict Resolution 50: 736-756.
17. Collier, P. & A. Hoeffler. 2004. Greed and Grievance in Civil War. Oxford Economic Papers 56: 563-95.
18. Fearon, J. D. & Laitin, D. D. 2003. Ethnicity, Insurgency, and Civil War. American Political Science Review 97: 75-90.
19. Sambanis, N. 2001. Do Ethnic and Nonethnic Civil Wars Have the Same Causes? Journal of Conflict Resolution 45: 259-282.
20. Fearon, J. D., K. Kasara, & D. D. Laitin. 2007. Ethnic Minority Rule and Civil War Onset. American Political Science Review 101: 187-193.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme X
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme X
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme X
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme X
14 Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme X
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme X
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme X
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme X
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme X
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
1 Knowing what causes conflict and its consequences. 5 5 5 5 5 5 5
2 Analyzing what is peace and how it is reached. 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5