Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Bilimi Okumaları | SBK 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim Bilimi ve Kamu Yönetimine ilişkin temel metinleri orijinal kaynağından okumak, anlamak ve tartışmak. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetiminin kurucu metinlerinin ve klasik metinlerinin orijinal kaynağından okumak ve analizini yapmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim biliminin temel metinlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yönetim bilimine ilişkin temel metinlerde yönetimsel sorunların ele alınışı ve üretilen çözümleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kamu yönetiminin temel sorunlarına klasik metinlerden yola çıkarak çözümler geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Woodrow Wilson (2018). İdarenin incelenmesi. Ankara: Liberte Yayınları | |
2 | Frederick Taylor (2005). Bilimsel yönetimin ilkeleri. Ankara: Adres Yayınları. | |
3 | Henri Fayol (2005). Genel ve endüstriyel yönetim. Ankara: Adres Yayınları. | |
4 | Max Weber (2005). Bürokrasi ve Otorite. Ankara: Adres Yayınları. | |
5 | Herbert A. Simon (2016). Yönetim atasözleri. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 179-202. | |
6 | Charles Lindblom (2016). El yordamıyla amaçlara ulaşma bilimi. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 237-256. | |
7 | George Frederickson (2016). Yeni bir kamu yönetimine doğru. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 447-470. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | John A. Rohr (2016). Bürokratlar için etik: Kanun ve değerler üzerine bir makale. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 551-562. | |
10 | Michael Lipsky (2016). Sokak bürokrasisi: Sokak bürokratlarının kilit rolleri. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 595-610. | |
11 | John W. Kingdon (2016). Bir fikrin zamanı nasıl gelir? Gündemler, alternatifler ve kamu politikaları. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 653-664. | |
12 | Christopher Hood (2016). Tüm zamanlar için kamu işletmeciliği: Yeni kamu işletmeciliğinin yükselişi. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 749-772. | |
13 | Deborah Stone (2016). Politika paradoksu: Siyasi karar verme sanatı. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 839-852. | |
14 | Genel Değerlendirme ve Kamu Yönetiminin Geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Woodrow Wilson (2018). İdarenin incelenmesi. Ankara: Liberte Yayınları. Frederick Taylor (2005). Bilimsel yönetimin ilkeleri. Ankara: Adres Yayınları. Henri Fayol (2005). Genel ve endüstriyel yönetim. Ankara: Adres Yayınları. Max Weber (2005). Bürokrasi ve Otorite. Ankara: Adres Yayınları. Jay M. Shafritz&Albert C. Hyde (2016). Kamu yönetimi klasikleri. Ankara: Global Politika ve Strateji Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim biliminin temel metinlerini bilir. | |||||||||||
2 | Yönetim bilimine ilişkin temel metinlerde yönetimsel sorunların ele alınışı ve üretilen çözümleri bilir. | |||||||||||
3 | Kamu yönetiminin temel sorunlarına klasik metinlerden yola çıkarak çözümler geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |