Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İdari Reform SBK 463 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Genel olarak kamu yönetimi reformuna ilişkin temel kavramlar ve teorik yaklaşımları öğrenerek reform farklı ülkelerin tecrübeleri ve Türkiye'deki idari reform tarihini dikkate alanrak reform gereksinimlerini ve sonuçlarını analiz etmek.

Dersin İçeriği

İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, idari reform yaklaşımları, idari reform gereksinimleri, dünyadan idari reform tecrübeleri, politika transferi bağlamında idari reform tecrübelerinin analiz edilmesi, Türkiye'de idari reformun tarihsel gelişimini araştırmak.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İdari reforma ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveyi bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Farklı ülkelerin idari reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama,
3 Türkiye’de idari reformun temel dinamiklerini, reform ihtiyacını ve reformların sonuçlarını değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Türkiye’nin idari reform tarihini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Türkiye’nin idari reform tecrübesi ile farklı ülkelerinkini karşılaştırabilir. Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, politika transferi ve öğrenme
2 Karşılaştırmalı kamu yönetimi yaklaşımı ve dünyada yönetim gelenekleri
3 İdari reform yaklaşımları, politika ve stratejiler
4 Osmanlı idaresinde reform girişimleri
5 Erken Cumhuriyet döneminde idari reform
6 Çok partili hayata geçiş ve idari reform
7 1980 sonrası dönemde idari reform
8 Ara Sınav
9 2000'li yıllarda idari reform-1
10 2000'li yıllarda idari reform -2
11 2000'li yıllarda idari reformun temel dinamikleri
12 2000'li yıllarda Türkiye'de merkezi idare reformu
13 Türkiye'de başkanlık sistemine geçiş sürecinde idari reform
14 Türkiye'de idari reform süreci ve sonuçlarını tartışmak
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mehmet Zahid Sobacı (2014). İdari reform ve politika transferi. Bursa: Dora Yayıncılık.

Hüseyin Yayman (2008). Türkiye'nin idari reform tarihi. Ankara: Turhan Kitabevi.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 İdari reforma ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveyi bilir.
2 Farklı ülkelerin idari reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir.
3 Türkiye’de idari reformun temel dinamiklerini, reform ihtiyacını ve reformların sonuçlarını değerlendirebilir.
4 Türkiye’nin idari reform tarihini bilir.
5 Türkiye’nin idari reform tecrübesi ile farklı ülkelerinkini karşılaştırabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5