Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İdari Reform | SBK 463 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel olarak kamu yönetimi reformuna ilişkin temel kavramlar ve teorik yaklaşımları öğrenerek reform farklı ülkelerin tecrübeleri ve Türkiye'deki idari reform tarihini dikkate alanrak reform gereksinimlerini ve sonuçlarını analiz etmek. |
Dersin İçeriği | İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, idari reform yaklaşımları, idari reform gereksinimleri, dünyadan idari reform tecrübeleri, politika transferi bağlamında idari reform tecrübelerinin analiz edilmesi, Türkiye'de idari reformun tarihsel gelişimini araştırmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İdari reforma ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveyi bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Farklı ülkelerin idari reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | Türkiye’de idari reformun temel dinamiklerini, reform ihtiyacını ve reformların sonuçlarını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Türkiye’nin idari reform tarihini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiye’nin idari reform tecrübesi ile farklı ülkelerinkini karşılaştırabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, politika transferi ve öğrenme | |
2 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi yaklaşımı ve dünyada yönetim gelenekleri | |
3 | İdari reform yaklaşımları, politika ve stratejiler | |
4 | Osmanlı idaresinde reform girişimleri | |
5 | Erken Cumhuriyet döneminde idari reform | |
6 | Çok partili hayata geçiş ve idari reform | |
7 | 1980 sonrası dönemde idari reform | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2000'li yıllarda idari reform-1 | |
10 | 2000'li yıllarda idari reform -2 | |
11 | 2000'li yıllarda idari reformun temel dinamikleri | |
12 | 2000'li yıllarda Türkiye'de merkezi idare reformu | |
13 | Türkiye'de başkanlık sistemine geçiş sürecinde idari reform | |
14 | Türkiye'de idari reform süreci ve sonuçlarını tartışmak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mehmet Zahid Sobacı (2014). İdari reform ve politika transferi. Bursa: Dora Yayıncılık. Hüseyin Yayman (2008). Türkiye'nin idari reform tarihi. Ankara: Turhan Kitabevi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İdari reforma ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveyi bilir. | |||||||||||
2 | Farklı ülkelerin idari reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | |||||||||||
3 | Türkiye’de idari reformun temel dinamiklerini, reform ihtiyacını ve reformların sonuçlarını değerlendirebilir. | |||||||||||
4 | Türkiye’nin idari reform tarihini bilir. | |||||||||||
5 | Türkiye’nin idari reform tecrübesi ile farklı ülkelerinkini karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |