Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyaset Bilimi | SBK 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyaset biliminin farklı tanımlarını bilir ve bu tanımların birbiriyle ilişkisini saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Siyasi düşünceler tarihi bağlamında siyaset biliminin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Siyaset biliminin kapsamına giren çağdaş konuların neler olduğunu irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Özellikle iktidarın doğasının ve devletin bir örgüt olarak neleri ifade ettiğini elindeki ölçütlere göre eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Demokrasinin anlamını kavrar ve çağdaş demokrasinin ayırt edici unsurlarını farklı şekli ile tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Siyasal hayatın aktörlerinin neler olduğunu bilir ve siyasal hayata katılımı, katılma biçimlerini ve katılımı etkileyen faktörleri ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Bürokrasinin tarihsel gelişimi betimler ve Türkiye açısından farklılaşan yerinin arkasındaki faktörleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Seçim dönemlerinde üzerinde çokça konuşulan seçim tekniklerinin neler olduğunu mukayeseli olarak kavrar ve çağdaş demokratik dünyada hangi seçim tekniğinin daha çok tercih edildiğini örneklerle ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin konusu ve amacı ve yöntemi, siyaset biliminin tanımı ve siyasi düşünceden farkı siyaset bilimine tarihsel bir perspektiften bakmak: Siyasi düşüncenin katkısı | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.1-63 |
2 | Kapsam, yöntem ve teknikler,İktidar ve siyasal iktidar | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss. 67-134. |
3 | Devlet, siyasal sistemler | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.141-151. |
4 | Demokrasi: Kavram, tarihsel gelişimi ve ilkeleri, demokrasinin temel nitelikleri ve uygulamada demokrasi | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.157-183 |
5 | Demokrasi modelleri ve Türkiyede demokrasi; siyasi kültür ve Türk siyasi kültürü | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss184-199. |
6 | Siyasal hayatın aktif aktörü olarak birey; siyasal toplumsallaşma, bireyin siyasal hayata katılması | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.201-246. |
7 | Siyasal partiler I | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.249-270 |
8 | Baskı grupları ve Kamuoyu | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss. 284-298; 299-314. |
9 | ARASINAV | |
10 | Bürokrasi ve Seçimler: Kavramsal çerçeve | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.315-330; 333-345. |
11 | Seçim sistemleri | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.346-360. |
12 | Türkiyede seçimler | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul, ss.360-406. |
13 | Modernite-postmodernite ve siyaset bilimi | Mümtazer Türköne (2006), Siyaset, Lotus, Ankara, ss.483-519 |
14 | Küresel siyaset | Mümtazer Türköne (2006), Siyaset, Lotus, Ankara, ss.667-704. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Davut Dursun, Siyaset Bilimi, Beta Yayınları. |
Ders Kaynakları | Davut Dursun, Siyaset Bilimi, Beta Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Siyaset biliminin farklı tanımlarını bilir ve bu tanımların birbiriyle ilişkisini saptar. | 5 | ||||||||||
2 | Siyasi düşünceler tarihi bağlamında siyaset biliminin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder. | 5 | ||||||||||
3 | Siyaset biliminin kapsamına giren çağdaş konuların neler olduğunu irdeler. | 5 | ||||||||||
4 | Özellikle iktidarın doğasının ve devletin bir örgüt olarak neleri ifade ettiğini elindeki ölçütlere göre eleştirir. | 5 | ||||||||||
5 | Demokrasinin anlamını kavrar ve çağdaş demokrasinin ayırt edici unsurlarını farklı şekli ile tanır. | 5 | ||||||||||
6 | Siyasal hayatın aktörlerinin neler olduğunu bilir ve siyasal hayata katılımı, katılma biçimlerini ve katılımı etkileyen faktörleri ilişkilendirir. | 5 | ||||||||||
7 | Bürokrasinin tarihsel gelişimi betimler ve Türkiye açısından farklılaşan yerinin arkasındaki faktörleri değerlendirir. | 5 | ||||||||||
8 | Seçim dönemlerinde üzerinde çokça konuşulan seçim tekniklerinin neler olduğunu mukayeseli olarak kavrar ve çağdaş demokratik dünyada hangi seçim tekniğinin daha çok tercih edildiğini örneklerle ortaya koyar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |