Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Yöntemleri | SBK 439 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin nitel araştırma yöntem ve araçlarına ilişkin farkındalıklarını arttırmaktır. Derse katılan öğrenciler nitel araştırma önerisi geliştirme, verileri derleme ve analiz etme konusunda yeterlilik kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Sosyal Bilimlerde Paradigmalar, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri, Niteliksel Araştırma Tasarımı, Niteliksel Veri Analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde nitel araştırmanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nitel araştırma tasarımı yapar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Farklı nitel veri toplama tekniklerini bilir ve kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Nitel verileri analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: niçin nitel araştırma? | |
2 | Sosyal bilimlerin doğası ve gelişimi: Paradigma Savaşları | |
3 | Nitel araştırma desenleri I | |
4 | Nitel araştırma desenleri II | |
5 | Nitel araştırma dizaynı | |
6 | Nitel araştırmada örneklem | |
7 | Gözlem ve Görüşme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Odak grup görüşmesi | |
10 | Doküman incelemesi ve metafor analizi | |
11 | Nitel veri analizi I | |
12 | Nitel veri analizi II | |
13 | Nitel veri analizi III ve Raporlama | |
14 | Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Yıldırım, A. ve H. Şimşek (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin , Ankara. |
Ders Kaynakları | - Kuş, E. (2003), Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde nitel araştırmanın önemini kavrar | |||||||||||
2 | Nitel araştırma tasarımı yapar ve uygular | |||||||||||
3 | Farklı nitel veri toplama tekniklerini bilir ve kullanabilir | |||||||||||
4 | Nitel verileri analiz eder ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |