Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Ekonomisi | IKT 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası ilişkiler, uluslararası siyaset,kamu yönetimi ve genel olarak sosyal bilim konularında kavramsal ve kuramsal altyapıya sahip olma; bu alanlardaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Uluslararası/siyasal/toplumsal sorunları saptama, tanımlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama: bu amaçlara uygun bilimsel yöntemleri uygulama becerisi. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Bir toplumsal/siyasal/iktisadi konuyu disiplinlerarası bir sorunsal olarak tanımlayabilme, karşılaştırma yapabilme ve farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisi. | Anlatım, | |
4 | Bilgiye ulaşma ve üretme konusunda yeni yöntemleri takip etme; yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisat Bilimi-Makro Ekonomik Yapı-Dışa Açık Ekonomi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
2 | Ekonomik Gelişme-Uluslar arası Ekonomik Düzen Analizi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
3 | 1900'ler öncesi Dünya Ekonomisi ve Türkiye-I | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
4 | 1900'ler öncesi Dünya Ekonomisi ve Türkiye-II | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
5 | 1923-1928 dönemi Türkiye Ekonomisi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
6 | 1929-1945 Dönemi Türkiye Ekonomisi-I | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
7 | 1929-1945 Dönemi Türkiye Ekonomisi-II | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
8 | ARA SINAV | |
9 | 1946-1962 Ara Döneminin Analizi ve Ekonomik Gelişme-Sanayileşme Birlikteliğinin Makro Ekonomik Analizi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
10 | Sanayileşme ve Planlamanın Birlikteliği:1963-1979 | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
11 | İthal İkameci Sanayileşme ve Dünya Ekonomisi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
12 | 1980'ler: Dünyada ve Türkiye'de Dışa Açık Ekonomi Yönelişi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
13 | Dışa Açık Ekonomiden Küresel Ekonomiye:Türkiye Ekonomisi | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
14 | Cumhuriyetin Kuruluşundan Küresel Ekonomiye: Türkiye Ekonomisinin Gelişme Kritiği | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi (2016) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Kepenek, Yakup ve Nurhan Yentürk (2004), Türkiye Ekonomisi |
Ders Kaynakları | Yentürk, Nurhan (2003), Körlerin Yürüyüşü: Türkiye Ekonomisi ve 1990 Sonrası Krizler, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası ilişkiler, uluslararası siyaset,kamu yönetimi ve genel olarak sosyal bilim konularında kavramsal ve kuramsal altyapıya sahip olma; bu alanlardaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi. | |||||||||||
2 | Uluslararası/siyasal/toplumsal sorunları saptama, tanımlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama: bu amaçlara uygun bilimsel yöntemleri uygulama becerisi. | |||||||||||
3 | Bir toplumsal/siyasal/iktisadi konuyu disiplinlerarası bir sorunsal olarak tanımlayabilme, karşılaştırma yapabilme ve farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisi. | |||||||||||
4 | Bilgiye ulaşma ve üretme konusunda yeni yöntemleri takip etme; yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma. | |||||||||||
5 | Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |