Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleme ve Koruma Politikaları | ISG 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Önleme ve Koruma Faaliyetleri ve Çalışma Ortamı Gözetimi kavramlarına hakim, Kaza Teorisi, İş Kazaları ve bunları önleyici metotlar hakkında bilgili, sağlık ve güvenlik İşaretlerini açıklayabilen, Kişisel Koruyucu Donanımlarını bilen,iş ekipmanlarıın kullanımında sağlık ve güvenlik şartlarını açıklayabilen, Acil Durumlar ve Acil Durum Ekipleri hakkında bilgili, İş Güvenliği yönünden yapılması gereken Kontrolleri ve düzenlenecek belgeleri hazırlayabilecek öğrenciler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Önleme ve Koruma Faaliyetleri, Çalışma Ortamı Gözetimi, Kaza Teorisi ve İş Kazaları, İş Kazalarını Önleyici Metotlar, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri, KKD, Yapı İskelelerinde Önleme ve Koruma, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önleme ve Koruma Faaliyetlerini tanımlar | Anlatım, | |
2 | Çalışma Ortamı Gözetimi kavramını açıklar | Anlatım, | |
3 | Kaza Teorisini, İş Kazalarını ve İş Kazalarını Önleyici Metotları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sağlık ve Güvenlik İşaretlerini ayırt eder | Anlatım, | |
5 | Kişisel Koruyucu Donanımları v euygulama alanlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Yapı İskelelerinde Önleme ve Koruma faaliyetlerini tanımlar | Anlatım, | |
7 | İş Ekipmanlarıın Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartlarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Acil Durumlar ve Acil Durum Ekiplerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | İş Güvenliği yönünden yapılması gereken kontrolleri açıklar ve düzenlenecek belgeleri hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önleme ve Koruma Faaliyetleri ve Çalışma Ortamı Gözetimi | |
2 | Kaza Teorisi ve İş Kazaları | |
3 | İş Kazalarını Önleyici Metotlar | |
4 | İş Kazalarını Önleyici Metotlar | |
5 | Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | |
6 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | |
7 | Yapı İskelelerinde Önleme ve Koruma | |
8 | Önleme ve Koruma Politikalarının Özel Bir İşletmede Uygulama Örneği | |
9 | Önleme ve Koruma Politikalarının Özel Bir İşletmede Uygulama Örneği | |
10 | İş Ekipmanlarıın Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları | |
12 | Acil Durumlar ve Acil Durum Ekipleri | |
13 | Acil Durumlar ve Acil Durum Ekipleri | |
14 | İş Güvenliği Yönünden Yapılması Gereken Kontroller ve Düzenlenecek Belgeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Adamyo e-kitabı |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
16 | Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
17 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
18 | Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi | ||||||
19 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
20 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
21 | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
22 | Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
23 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
24 | Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme | ||||||
25 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
26 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
27 | Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
28 | lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
29 | Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
30 | Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
31 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
32 | Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
33 | Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme | ||||||
34 | Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme | ||||||
35 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Önleme ve Koruma Faaliyetlerini tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Çalışma Ortamı Gözetimi kavramını açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kaza Teorisini, İş Kazalarını ve İş Kazalarını Önleyici Metotları açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Sağlık ve Güvenlik İşaretlerini ayırt eder | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Kişisel Koruyucu Donanımları v euygulama alanlarını açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Yapı İskelelerinde Önleme ve Koruma faaliyetlerini tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | İş Ekipmanlarıın Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartlarını açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Acil Durumlar ve Acil Durum Ekiplerini tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | İş Güvenliği yönünden yapılması gereken kontrolleri açıklar ve düzenlenecek belgeleri hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |