Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalışma Psikolojisi ADA 258 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK NAM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalışma hayatında insan faktörünün psikol-sosyal sorunlarını ele alarak iyileştirici teorik bilgiler ve öneriler getirmek

Dersin İçeriği

İş, Çalışma Yaşamı ve İş Analizi,  Personel Seçimi, Performans Değerlendirmenin Psikolojik Boyutu, İşe Güdülenme, Personel Eğitiminin Psikolojik Boyutları, İş çevresi Koşullarının Psikolojik Boyutları, Toplu Pazarlık Psikolojisi, Emeklilik ve İşsizlik Psikolojisi, Genel Değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çalışma hayatı sorunlarını tespit edebilmek Anlatım,
2 Yönetici ve diğer çalışan davranışlarını inanç, değer ve tutum ağırlıklı olarak değerlendirebilmek Anlatım,
3 Bireysel ve çalışma hayatı stresini yönetmeyi açıklayabilmek Anlatım,
4 Motivasyon araçlarını etkin uygulayabilmek Anlatım,
5 Çatışma çözüm yöntemlerini aktarabilmek Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İş, Çalışma Yaşamı ve İş Analizi
2 Personel Seçimi
3 Performans Değerlendirmenin Psikolojik Boyutu
4 İşe Güdülenme ve İş Tatmini
5 Personel Eğitimi ve Geliştirme
6 İş Çevresinin Psikolojik Sonuçları
7 Çalışma Yaşamında Çatışma ve Yönetimi
8 İşsizlik Psikolojisi
9 Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri
10 Stres Nedenleri, Sonuçları, Yönetimi ve Çözümler
11 Mobbing Nedenleri, Sonuçları, Yönetimi ve Çözümler
12 Çalışma Hayatına İlişkin İnançlar, Değerler ve Tutumlar
13 İşe Yeni Başlamanın Getirdiği Sorunlara Yönelik Çözümler
14 Yönetim Düşüncesinin Gelişimi, Çalışma Hayatı ve Çalışan İnsan
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
16 Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
17 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
18 Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi
19 Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
20 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
21 Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
22 Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
23 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
24 Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme
25 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
26 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
27 Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
28 lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
29 Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
30 Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
31 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
32 Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
33 Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme
34 Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme
35 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35
1 Çalışma hayatı sorunlarını tespit edebilmek
2 Yönetici ve diğer çalışan davranışlarını inanç, değer ve tutum ağırlıklı olarak değerlendirebilmek
3 Bireysel ve çalışma hayatı stresini yönetmeyi açıklayabilmek
4 Motivasyon araçlarını etkin uygulayabilmek
5 Çatışma çözüm yöntemlerini aktarabilmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 6 6
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5