Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve Öğrenme ADA 256 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ESRİN PALAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders günümüzde yaygın olarak kullanılmaya başlayan sosyal medyanın eğitimde kullanım alanlarının geliştirilmesi, öğrencilerin mevcut ders içeriklerini sosyal medya ile entegre halde kullanabilecek mesleki ve teknik becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında sosyal medyanın tanıtımı yapılarak, eğitimde kullanım alanları ve sosyal medya ile ilgili öğrenme teorileri sunulacaktır. Günümüzde kullanılan sosyal medya araçları tanıtıldıktan sonra bu araçların öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik içerik geliştirmeleri için kullanması sağlanacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal medyayı tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal medya türlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
3 Sosyal öğrenme teorilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Medya Kavramı, Gelişimi Ve Eğitimle İlişkisi
2 Sosyal Medya Türleri Ve Sosyal Medyanın Yapı Taşları
3 Sosyal Ağlar
4 Sosyal Öğrenme Teorileri
5 Öğrenmenin Biçimleri/ Sosyal Öğrenme
6 E-Öğrenme
7 Sosyal Medya Ve Eğitim Etkileşimi
8 Sosyal Medyanın Temelindeki Öğrenme Yaklaşımları
9 Harmanlanmış Öğrenme
10 Yaşam Boyu Öğrenme - I
11 Yaşam Boyu Öğrenme - II
12 Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Yaklaşımı
13 Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Ortaöğretim Deneyimi
14 Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Myo Deneyimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
16 Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
17 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
18 Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi
19 Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
20 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
21 Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
22 Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
23 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
24 Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme
25 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
26 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
27 Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
28 lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
29 Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
30 Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
31 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
32 Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
33 Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme
34 Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme
35 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35
1 Sosyal medyayı tanımlar
2 Sosyal medya türlerini açıklar
3 Sosyal öğrenme teorilerini açıklar
4 Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar
5 Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5