Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel İletişim ve Etik ADA 260 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ESRİN PALAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 1-Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek özel ve iş yaşamlarında kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak.
2-İş yaşamında kullanılan iletişim türleri, araçları ve biçimlerini tanımaları
3-Genel ve profesyonel anlamda etik konusunda bilinçlenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği İletişimin tanımı, türleri,öğeleri, işlevleri. Sözlü ve yazılı iletişim teknikleri ve türleri, Meslek yaşamında iletişim.Grup ve Kitle iletişimi. İletişim araçları ve kanalları. Grafik İletişim ve kullanım alanları. Etik ve mesleki etik
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
6 Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
8 Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Soru-Cevap,
9 Genel ve profesyonel etik konusunda bilinçlenmek
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar.
2 İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci
3 İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)
4 İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)
5 Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri
6 İletişim engelleri ve iletişim engellerini aşma yolları
7 Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları
8 İş Hayatında İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve informel İletişim. Yatay ve Dikey İletişim
9 İş Hayatında İletişim (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
10 İş Hayatında İletişim. (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
11 Grafik İletişim
12 Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
13 Etik (Tarihi, Tanımları, Etik anlayışları, Niçin Etik? )
14 Mesleki Etik: Profesyonellik Nedir? Etik Sorgulama, Yükümlülükler, sorumluluklar, İletişimde Etik
Kaynaklar
Ders Notu Aysun SARIYER, Genel İletişim ve Etik ders notları
Ders Kaynakları 1-KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim
2-BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
3-CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları
4-SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
16 Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
17 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
18 Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi
19 Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
20 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
21 Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
22 Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
23 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
24 Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme
25 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
26 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
27 Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
28 lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
29 Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
30 Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
31 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
32 Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
33 Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme
34 Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme
35 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35
1 İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek
2 İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak
3 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek
4 Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak
5 Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak.
6 Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek
7 Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak
8 Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak
9 Genel ve profesyonel etik konusunda bilinçlenmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 3 5 15
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 261
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,44
Dersin AKTS Kredisi 5