Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Özel Eğitim CGP 130 2 2 + 1 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel eğitim gerektiren tüm bireyler, ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsün de özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır. Bu bağlamda Öğrencilerin bu farkındalığı kazanmaları ve erken müdahale olanağı sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Özel eğitimin tarihi, temel kavramlar,özel gereksinimli çoocukların ve ailelerin ihtiyaçları, eğitimlerin ve geçirilen rahatsızlıkların öğrenilmesidir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tartışma, Bireysel Çalışma, Kısa Cevaplı Testler,
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel Eğitime Giriş ve Temel Kavramlar
2 Özel Eğitimin Tarihi
3 Özel Eğitim ve Kaynaştırma
4 Özel Eğitimde BEP Uygulamaları
5 Özel Eğitim ve Yönlendirme
6 Özel Eğitim ve Aile
7 Zihinsel Yetersizliği olan Çocuklar
8 Ara Sınav
9 İşitme Yetersizliği olan Çocuklar
10 Görme Yetersizliği olan Çocuklar
11 Fiziksel Yetersizliği olan Çocuklar
12 Dil ve Konuşma Bozukluğu olan Çocuklar
13 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar
14 Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

A. Dikici, Sığırtmaç (2020), Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma Pegem Akademi

İ.A. Diken, (2020), Özel Eğitimie Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Pegem Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)