Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Çevre CGP 126 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre eğitiminin temel amacı, algılama düzeyde insanlarla tabiat arasında karşılıklı saygıya dayalı, çevreye zarar vermeyen davranışları üretecek şekilde sağlıklı bir iletişim kurabilmedir. 

 

Dersin İçeriği

Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; erken çocukluk döneminde çevre eğitimi, kapsamı, içeriği; çevre eğitiminde yetişkinlerin, öğretmenin, eğitim ortamının ve eğitim programının rolü; erken çocukluk dönemi çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama ( geri dönüşüm, doğal afetler, çevre kirliliği, doğada yaşayan canlılar, hava, bitkiler, topraki su, enerji tasarrufu vs.)

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ilgili temel bilgieleri öğrenir
2 Çevreye karşı daha duyarlı ve dikkatli olma davranma ilgili bilgileri kavrar.
3 Çevre eğitiminin hangi aşamalardan geçtiğini kavrar
4 çevre eğitimin aşamalarını örneklerle açıklar
5 Yaşadığı evrendeki çevre sorunlarını anlar
6 Çevre sorunlarına karşı önlem alır
7 Çevre sorunlarına çözüm üretir.
8 Ara sınav
9 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimin önemini kavrar
10 Erken çocuklukta Çevre eğitimin amaçlarını öğrenir.
11 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi örnek çalışmaları öğrenir.
12 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar
13 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar
14 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre Kavramı
2 Çevre Bilinci Oluşturma
3 Çevre Bilinci Oluşturma
4 Çevre Eğitiminin Aşamaları
5 Çevre Eğitiminin Aşamaları
6 Çevre Sorunları
7 Çevre Sorunları
8
9 ARA SINAV Erken çocukluk döneminde Çevre Eğitimi
10 Erken çocukluk döneminde Çevre Eğitiminin amaçları
11 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama Örnekleri
12 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama
13 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama
14 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Pegem Akademi; Olgan, R.; (2022).

Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Anı Yayıncılık; G. OGELMAN H. (2021).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak X
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Çevre ilgili temel bilgieleri öğrenir
2 Çevreye karşı daha duyarlı ve dikkatli olma davranma ilgili bilgileri kavrar.
3 Çevre eğitiminin hangi aşamalardan geçtiğini kavrar
4 çevre eğitimin aşamalarını örneklerle açıklar
5 Yaşadığı evrendeki çevre sorunlarını anlar
6 Çevre sorunlarına karşı önlem alır
7 Çevre sorunlarına çözüm üretir.
8 Ara sınav
9 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimin önemini kavrar
10 Erken çocuklukta Çevre eğitimin amaçlarını öğrenir.
11 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi örnek çalışmaları öğrenir.
12 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar
13 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar
14 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 2 2 4
Ödev 1 8 8
Final 2 2 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Toplam İş Yükü 72
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,88
Dersin AKTS Kredisi 3