Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Bilim ve Teknoloji CGP 123 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel Süreç Becerileri Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
2 Temel Bilim Alanları Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Yöntem ve Teknikler Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
5 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Eğitimde Teknolojinin Önemi Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
13 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken Çocukluk Döneminde Bilim Eğitimi Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
2 Bilimsel Süreç Becerileri- STEM Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
3 Temel Bilim Alanları- STEM Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
4 Yöntem ve Teknikler- STEM uygulama örnekleri Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
5 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
6 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
7 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
8 Eğitimde Teknolojinin Önemi Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
9 Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
10 Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
11 Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
12 Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
13 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
14 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Bilimsel Süreç Becerileri
2 Temel Bilim Alanları
3 Yöntem ve Teknikler
4 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama
5 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama
6 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama
7 Eğitimde Teknolojinin Önemi
8 Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı
9 Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi
10 Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar
11 Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele
12 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri
13 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 65
1. Ödev 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Final 1 12 12
Ödev 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 48 48
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3