Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Bilim ve Teknoloji | CGP 123 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Süreç Becerileri | Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Temel Bilim Alanları | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yöntem ve Teknikler | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Eğitimde Teknolojinin Önemi | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk Döneminde Bilim Eğitimi | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
2 | Bilimsel Süreç Becerileri- STEM | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
3 | Temel Bilim Alanları- STEM | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
4 | Yöntem ve Teknikler- STEM uygulama örnekleri | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
5 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
6 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
7 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
8 | Eğitimde Teknolojinin Önemi | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
9 | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
10 | Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
11 | Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
12 | Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
13 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
14 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel Süreç Becerileri | ||||||||||||||
2 | Temel Bilim Alanları | ||||||||||||||
3 | Yöntem ve Teknikler | ||||||||||||||
4 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | ||||||||||||||
5 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | ||||||||||||||
6 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | ||||||||||||||
7 | Eğitimde Teknolojinin Önemi | ||||||||||||||
8 | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı | ||||||||||||||
9 | Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi | ||||||||||||||
10 | Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar | ||||||||||||||
11 | Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele | ||||||||||||||
12 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri | ||||||||||||||
13 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |