Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kavram Öğretimi | CGP 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuklarda kavram gelişimi, kullanılabilecek kavramlar ve kavram geliştirme tekniklerine uygun uygulamalara yönelik bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitimde kavram gelişimi, kullanılabilecek kavramlar, kavram geliştirme teknikleri (eşleştirme, sıralama, gruplama, ayırt etme vb.) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemi çocuğunun kavram gelişimi yazılı bir şekilde açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Okul öncesi dönem çocuğunun kavram gelişimi aşamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek kavramları listeler | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek eşleştirme çalışmalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek sıralama çalışmalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek gruplama çalışmalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek ayırt etme çalışmalarını kavrar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemi çocuğunun kavram gelişimi ile diğer gelişim alanları arasındaki ilişki | |
2 | Okul öncesi dönem çocuğunun kavram gelişim aşamaları | |
3 | Okul öncesi dönem etkinliklerinde kullanılabilecek kavramlar | |
4 | Okul öncesi dönemde kullanılan kavram öğretim teknikleri | |
5 | Okul öncesi dönemde kullanılan kavram öğretim teknikleri | |
6 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek eşleştirme çalışmaları | |
7 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek eşleştirme çalışmalarına örnek uygulamalar | |
8 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek sıralama çalışmaları | |
9 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek sıralama çalışmalarına örnek uygulamalar | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek gruplama çalışmaları | |
12 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek gruplama çalışmalarına örnek uygulamalar | |
13 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek ayırt etme çalışmaları | |
14 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek ayırt etme çalışmalarına örnek uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemi çocuğunun kavram gelişimi yazılı bir şekilde açıklar | ||||||||||||||
2 | Okul öncesi dönem çocuğunun kavram gelişimi aşamalarını açıklar | ||||||||||||||
3 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek kavramları listeler | ||||||||||||||
4 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek eşleştirme çalışmalarını kavrar | ||||||||||||||
5 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek sıralama çalışmalarını kavrar | ||||||||||||||
6 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek gruplama çalışmalarını kavrar | ||||||||||||||
7 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek ayırt etme çalışmalarını kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |