Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gençlik Grupları ve Eğitimi | CGP 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gençlerin gelişim düzeylerine uygun kültürel-sosyal aktiviteler planlama ve uygulama, gençler ile olumlu ilişkiler kurabilme ve onlara doğru yönlendirmelerde bulunma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Gençlik çağı gelişim özellikleri, gençlik dönemi cinsel gelişim ve sağlık, gençlik çağı davranış ve uyum problemleri, gençlerle doğru iletişim kurma yöntemleri, gençlere yönelik yapılabilecek etkinlikler, toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel tasarlama, hazırlama, sunma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gençlik çağı gelişim özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Gençlik dönemindeki cinsel gelişimi ve cinsel sağlığın önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Gençlik döneminde sık rastlanan davranış ve uyum sorunlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Gençleri; ilgili oldukları sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetlere yönlendirmenin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Gençlik çağı gelişim özelliklerine göre yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerine uygun sosyal faaliyetler hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Etkinliklere uygun olarak ortamı düzenler, araç gereç temin eder ve kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Gençlere zararlı alışkanlıklar ve toplumsal duyarlılık kazandırma konusunda yapılabilecek faaliyetleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gençlik çağı gelişim özellikleri | |
2 | Gençlik çağı gelişim özellikleri | |
3 | Gençlik döneminde cinsel gelişim ve sağlık | |
4 | Gençlik çağı davranış ve uyum problemleri | |
5 | Gençlik çağı davranış ve uyum problemleri | |
6 | Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemleri | |
7 | Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemleri | |
8 | Gençleri; ilgili oldukları sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetlere yönlendirmenin önemi | |
9 | Gençlere yönelik yapılabilecek etkinlikler | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Gençlere yönelik yapılabilecek etkinlikler | |
12 | Toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel materyal tasarlama | |
13 | Toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel materyal hazırlama | |
14 | Toplumsal duyarlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik afiş, bröşür v.b. görsel materyal hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Ömeroğlu, E. ve Ulutaş, İ. (2007), Çocuk ve Ergen Gelişimi, Morpa Yayınevi, İstanbul |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gençlik çağı gelişim özelliklerini açıklar | ||||||||||||||
2 | Gençlik dönemindeki cinsel gelişimi ve cinsel sağlığın önemini açıklar. | ||||||||||||||
3 | Gençlik döneminde sık rastlanan davranış ve uyum sorunlarını kavrar | ||||||||||||||
4 | Gençlerle etkili iletişim kurma yöntemlerini açıklar | ||||||||||||||
5 | Gençleri; ilgili oldukları sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetlere yönlendirmenin önemini kavrar. | ||||||||||||||
6 | Gençlik çağı gelişim özelliklerine göre yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerine uygun sosyal faaliyetler hazırlar | ||||||||||||||
7 | Etkinliklere uygun olarak ortamı düzenler, araç gereç temin eder ve kullanır | ||||||||||||||
8 | Gençlere zararlı alışkanlıklar ve toplumsal duyarlılık kazandırma konusunda yapılabilecek faaliyetleri açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |