Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukları Tanıma ve Değerlendirme CGP 111 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları

Çocukları tanımanın önemi, Çocukları ve ilkelerini tanımak.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocukları tanımanın temel amacı, erken çocukluk döneminde çocukları yakından tanıma yöntem ve teknikleri öğrenerek eğitim hayatında kullanabilmedir.

Dersin İçeriği

Çocukların fiziksel özellikleri açısından tanıma

Gözlem tekniği

Gelişim raporları

Porfolyo

Sosyometri

Görüşme

Anket

anektod

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Çocukları tanımanın temel amacını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Çocukları tanımanın önemini ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocukları tanımanın önemi, Çocukları tanıma ve ilkeleri.
2 Çocukları tanımanın temel amacı, Çocukları tanıma süreci
3 Çocukları tanıma alanları
4 Çocukları tanımada kullanılan teknikler
5 Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarının sahip olması gereken özellikler
6 Tanıma amacıyla elde edilen verilerin kullanım alanları ve biçimleri
7 Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları
8 Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları
9 Gözlem tekniği
10 Yarıyıl içi sınavı
11 Görüşme tekniği
12 Anket tekniği
13 Sosyometrik teknikler
14 Olay incelemesi tekniği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

A. Önder(2018) Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri, Eğiten Kitap.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir
2 Çocukları tanımanın temel amacını açıklar.
3 Çocukları tanımanın önemini ifade eder
4 Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir
5 Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 85
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,4
Dersin AKTS Kredisi 3