Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukları Tanıma ve Değerlendirme | CGP 111 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Çocukları tanımanın önemi, Çocukları ve ilkelerini tanımak. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocukları tanımanın temel amacı, erken çocukluk döneminde çocukları yakından tanıma yöntem ve teknikleri öğrenerek eğitim hayatında kullanabilmedir. |
Dersin İçeriği | Çocukların fiziksel özellikleri açısından tanıma Gözlem tekniği Gelişim raporları Porfolyo Sosyometri Görüşme Anket anektod
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çocukları tanımanın temel amacını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çocukları tanımanın önemini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukları tanımanın önemi, Çocukları tanıma ve ilkeleri. | |
2 | Çocukları tanımanın temel amacı, Çocukları tanıma süreci | |
3 | Çocukları tanıma alanları | |
4 | Çocukları tanımada kullanılan teknikler | |
5 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarının sahip olması gereken özellikler | |
6 | Tanıma amacıyla elde edilen verilerin kullanım alanları ve biçimleri | |
7 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları | |
8 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları | |
9 | Gözlem tekniği | |
10 | Yarıyıl içi sınavı | |
11 | Görüşme tekniği | |
12 | Anket tekniği | |
13 | Sosyometrik teknikler | |
14 | Olay incelemesi tekniği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | A. Önder(2018) Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri, Eğiten Kitap. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir | ||||||||||||||
2 | Çocukları tanımanın temel amacını açıklar. | ||||||||||||||
3 | Çocukları tanımanın önemini ifade eder | ||||||||||||||
4 | Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir | ||||||||||||||
5 | Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |