Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme | CGP 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, okul öncesi dönemde materyal kullanmanın önemi, hazırlama ilkeleri ve çeşitleri hakkında bilgi vererek eğitsel materyaller hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Araç-gereçlerin ve materyallerin eğitimdeki yeri, Eğitim-öğretim araç-gereçlerinin seçimi, planlama ve hazırlama ilkeleri, Görsel, işitsel ve elektronik araç ve materyalleri tanıtmak ve etkili kullanımı, bütün gelişim alanlarına katkı sağlayacak eğitsel araç ve materyaller hazırlama, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemde araç-gereç ve materyal kullanmanın önemini kavrar. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Araç-Gereç ve Materyali seçimini etkileyen faktörleri öğrenir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Araç-Gereç ve Materyal hazırlama ilkelerini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Görsel-İşitsel ve Elektronik Araç-Gereç ve Materyalleri tanır | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Görsel-İşitsel ve Elektronik Araç-Gereç ve Materyalleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Okul Öncesİ Eğitimine yöneklik eğitsel amaçlı araç-gereç ve materyaller hazırlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Okul Öncesİ Eğitimine yöneklik eğitsel amaçlı araç-gereç ve materyaller hazırlar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
9 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
10 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Hikaye Anlatımında Kullanılabilecek Materyallerinin önemini kavrar ve hilkaye anlatımında kullanılabilecek materyalleri hazırlar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
11 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Hikaye Anlatımında Kullanılabilecek Materyallerinin önemini kavrar ve hilkaye anlatımında kullanılabilecek materyalleri hazırlar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
12 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
13 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
14 | Hazırladıkları araç-gereç ve materyalleri sunar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve önemi | |
2 | Materyal ve araç kavramları ve farklarının örneklerle açıklanması | |
3 | Derslerde materyal ve araç-gereç kullanmanın önemi | |
4 | Materyal ve araç seçimini etkileyen faktörler | |
5 | Materyal ve araç hazırlama ilkeleri | |
6 | Materyal ve araç-gereç çeşitleri ve sınıflandırılması | |
7 | Görsel Materyaller ve Araçlar | |
8 | Görsel-İşitsel Materyaller ve Araçlar | |
9 | Görsel-İşitsel-Elektronik Materyaller ve Araçlar | |
10 | Ara sınav | |
11 | Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama | |
12 | Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama | |
13 | Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama | |
14 | Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Avcı, Neslihan. Okul Öncesinde Materyal Geliştirme . Ankara: Hedef Yayınları , 2017 [2] Aynal Öztürk, Şafak. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Tasarımı. Ankara: Eğiten Kitap, 2015 [3] Danacı Özözden, Miray. Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme. Ankara: Eğiten Kitap, 2015 [4] Kelleci, Derya. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara : Vize Yayınları , 2011
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemde araç-gereç ve materyal kullanmanın önemini kavrar. | ||||||||||||||
2 | Araç-Gereç ve Materyali seçimini etkileyen faktörleri öğrenir | ||||||||||||||
3 | Araç-Gereç ve Materyal hazırlama ilkelerini öğrenir | ||||||||||||||
4 | Görsel-İşitsel ve Elektronik Araç-Gereç ve Materyalleri tanır | ||||||||||||||
5 | Görsel-İşitsel ve Elektronik Araç-Gereç ve Materyalleri tanır | ||||||||||||||
6 | Okul Öncesİ Eğitimine yöneklik eğitsel amaçlı araç-gereç ve materyaller hazırlar | ||||||||||||||
7 | Okul Öncesİ Eğitimine yöneklik eğitsel amaçlı araç-gereç ve materyaller hazırlar | ||||||||||||||
8 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | ||||||||||||||
9 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | ||||||||||||||
10 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Hikaye Anlatımında Kullanılabilecek Materyallerinin önemini kavrar ve hilkaye anlatımında kullanılabilecek materyalleri hazırlar | ||||||||||||||
11 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Hikaye Anlatımında Kullanılabilecek Materyallerinin önemini kavrar ve hilkaye anlatımında kullanılabilecek materyalleri hazırlar | ||||||||||||||
12 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | ||||||||||||||
13 | Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar | ||||||||||||||
14 | Hazırladıkları araç-gereç ve materyalleri sunar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
5. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 234 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |