Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi I | CGP 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersle çocuk gelişimi programına başlayan öğrencilerin mesleki okul öncesi dönemle ilgili temel kavramları öğrenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Gelişimle ilgili temel kavramlar, Gelişimin ilkeleri, Gelişime etki eden etmenler, Gelişime etki eden biyolojik, çevresel vesosyolojik etmenler, Fiziksel gelişim ve Fiziksel gelişime etki eden sosyolojik etmenler, Psiko-motor gelişim ve Psiko-motor gelişime etki eden etmenler,Zihinsel gelişim ve Zihinsel gelişime etki eden etmenler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Gelişimin ilkelerini öğrenir. | Anlatım, | |
3 | Gelişime etki eden etmenler ileGelişime etki eden biyolojik, çevresel vesosyolojik etmenleri öğrenir. | Anlatım, | |
4 | Fiziksel gelişim ve Fiziksel gelişime etki eden sosyolojik etmenleri | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Psiko-motor gelişim ve Psiko-motor gelişime etki eden etmenleri öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Zihinsel gelişim ve Zihinsel gelişime etki eden etmenleri öğrenir. | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramlar, Gelişim ilkeleri | [1] Sayfa:4-11 |
2 | Gelişim psikolojisi kuramları | [1] Sayfa:11-25 |
3 | Yaşa göre gelişim ödevleri (görevleri), Gelişim psikolojisinde araştırma desenleri | [1] Sayfa:25-33 |
4 | Doğum öncesi gelişim- 1(Anne karnında gelişim)- Erken yaş hamilelik bebeğin gelişimi, Kafein, Sigara tüketimi bebeğin gelişimine etkisi. Gelişimi etkileyen çevresel ve psikolojik faktörler | [1] Sayfa:33-47 |
5 | Doğum öncesi gelişim -2 (Anne karnında gelişim)- Gelişime etki eden psikolojik etmenler | [1] Sayfa:47-61 |
6 | Bebeklik Dönemi (0 -2 yaş) fiziksel gelişim, fiziksel gelişimi etkileyen etmenler, gelişiminin desteklenmesi | [1] Sayfa:61-70 |
7 | Normal gelişim göstermeyen çocuklar gelişim özellikleri (DNA- Gen- Kromozon sorunları) | [1] Sayfa:70-81 |
8 | Erken Çocukluk Dönemi fiziksel gelişim, fiziksel gelişimi etkileyen etmenler, gelişiminin desteklenmesi | |
9 | Ara sınav- Vize | [1] Sayfa:81-96 |
10 | İlkokul çağı ve ergenlik çağı fiziksel gelişim. Çocukların fiziksel/ psikomotor gelişiminin ev ortamında desteklenmesi için etkinlikler | [2] Sayfa:55-78 |
11 | Bilişsel Gelişim / Zihinsel gelişim 1 | [2] Sayfa:78-90 |
12 | Bilişsel Gelişim / Zihinsel gelişim 2 (Bilişsel gelişim Kuramı) | [2] Sayfa:90-101 |
13 | Bilişsel Gelişim / Zihinsel gelişim 3 (Bilişsel gelişim için etkinlikler) | [2] Sayfa:101-115 |
14 | Zihinsel gelişime etki eden etmenler, Babanın İlgisinin çocuk gelişimi üzerine etkisi | [2] Sayfa:115-128 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Okul Öncesi Çocuğun Gelişimi ve Eğitimi(2007)Erdal Budak ve Ahmet Akbaş,Pozitif Yayn. İstanbul [2]Çocuğun Gelişiminde Okul Öncesi Eğitim (2001)Fahrettin TOS,Kariyer Yayınları İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramları öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Gelişimin ilkelerini öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Gelişime etki eden etmenler ileGelişime etki eden biyolojik, çevresel vesosyolojik etmenleri öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Fiziksel gelişim ve Fiziksel gelişime etki eden sosyolojik etmenleri | ||||||||||||||
5 | Psiko-motor gelişim ve Psiko-motor gelişime etki eden etmenleri öğrenir. | ||||||||||||||
6 | Zihinsel gelişim ve Zihinsel gelişime etki eden etmenleri öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |