Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hastalıklar Bilgisi FZY 113 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL
Dersi Verenler Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel hastalıklar hakkında genel olarak bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Vücudumuzdaki sistemlere ait önemli hastalıkların belirti bulguları, tanı ve tedavisi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak
2 Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak
3 İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak
4 Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hastalıklar hakkında genel bilgiler
2 Dolaşım sistemi hastalıkları
3 Solunum sistemi hastalıkları
4 Sindirim sistemi hastalıkları
5 Kan hastalıkları
6 Üriner sistem hastalıkları
7 Endokrin sistem hastalıkları
8 Endokrin sistem hastalıkları
9 Ara Sınav
10 Eklem hastalıkları
11 Eklem hastalıkları
12 Kulak burun boğaz hastalıkları
13 Santral sinir sistemi hastalıkları
14 Santral sinir sistemi hastalıkları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Patoloji (Robins and Kumar)
2. İç hastalıkları (Ilicin)
3. Hastalıklar Bilgisi Ders Kitabı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. X
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. X
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. X
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. X
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. X
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak 5 5 5 5 4 4 4 3 4 3 3 3 3 3 3
2 Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4 4 1 1 4 3
3 İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak 5 4 4 3 3 3 4 3 4 4 3 1 1 4 4
4 Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 2 2 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3