Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Terminoloji | MYO 149 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Tıbbi terminolojiye ilişkin temel bilgiler ve insan vücudunu oluşturan hareket, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital, sinir, endokrin ve duyu sistemlerine ilişkin terimlere yönelik temel bilgilerin kazanılması
|
Dersin İçeriği | Hareket sistemi, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, sinir sistemi, dolaşım sistemi, ürogenital sistem, endokrin sistem ve duyu organları ile ilgili tıbbi terimler
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Sinir sistemi, endokrin sistemi ve duyu organlarının anatomik yapısı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi terminolojiye giriş | |
2 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
3 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
4 | Terim çeşitleri | |
5 | Tanısal terimler | |
6 | İlaç bilgisine ilişkin terimler | |
7 | Hareket sistemi terimleri | |
8 | Kan ve dolaşım sistemi terimler | |
9 | Solunum sistemi terimler | |
10 | Sindirim sistemi terimleri | |
11 | Ürogenital sistem terimleri | |
12 | Sinir sistemi terimleri | |
13 | Endokrin sistemi terimleri | |
14 | Duyu organları terimleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ekinci, S., ve Hatipoğlu, H.G.Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Ankara, 2011. 2. Mutuş R., Pehlevan F. Sağlık Bilimleri için Tıbbi Terminoloji, Nobel, Ankara, 2019. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | |||||||||||||||
2 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||||
3 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | |||||||||||||||
4 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | |||||||||||||||
5 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | |||||||||||||||
6 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||||
7 | Sinir sistemi, endokrin sistemi ve duyu organlarının anatomik yapısı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |