Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Almanca | YBP 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Almanca I Almanca II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye meslek alanında Almanca olarak okuduğunu anlayabilme, konuşabilme, dinleyebilme ve yazabilme yetileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye meslek alanında Almanca olarak görsel ve işitsel metinler verilerek, öğrencilerin meslek hayatında dil kullanımıyla ilgili temel bilgiler verilecektir ve bu bilgiler bağlamında da alıştırmalar yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Im Altenheim: Berufe, Räume und Hilfsmittel | Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Hören/Sprechen: Schmerzen beschreiben. Ratschläge geben. Über Krankheiten sprechen. Gesundheit und Krankheit. |
2 | Im Altenheim: Tätigkeiten am Morgen. | |
3 | Im Altenheim: Rund um die Gesundheit. | |
4 | Im Altenheim: Dienstplan und Dokumentation. | |
5 | Formalitäten, Sicherheit und Regeln. | Lesen: Zeitungstext. Lesen zur Gesundheit: Ratgeber. Körperteile. Kreatives Schreiben. Imperativ(Sie) Modalverb: "sollen". |
6 | Schritt 1: Betreuen | |
7 | Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Orientierung. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Reisen. Toplu taşıma. Oryantasyon. Trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyurular. Seyahat. | |
8 | Lesen: Terminkalender, E-Mail Schreiben:einen Tagesablauf beschreiben. Was hat man gemacht. Feste-Deutsch. | Temporale Präpositionen. von ... bis, ab Okuma: Termin(buluşma) Takvimi, E-Posta Yazma: Günlük bir rutini tanımlama. Geçmiş zaman: Ne yaptın? Alman festival. |
9 | Schritt 2: Informieren | |
10 | Schritt 3: Besprechen | Modul 6 / L.:17. Pläne und Wünsche |
11 | Schritt 4: Berichten | Edatlar: önce, sonra, için. Otelde. Şikayet. Temporale Präpositionen: vor, nach, in, für. Im Hotel. Reklamation. |
12 | Sprechen: etwas beschreiben und bewerten. Lesen: Wohnungsanzeigen. Wohnungen und Häuser. Possessivartikel: "sein – ihr". | Genitiv bei Eigennamen. Konuş: Bir şeyi tanımla ve derecelendir. Oku: Ev ilanları. Daireler ve evler. |
13 | Verben mit Dativ. Personalpronomen im Dativ. Sprechen: einen Ort bewerten. Nach Einrichtungen fragen. Lesen: Blog. Dativ ile fiiller. | Dativ halinde kişisel zamirler. Konuşma: Bir yeri değerlendirme. Tesisler hakkında bilgi toplama. Oku: Blog |
14 | Diktat und Quiz-Test. Wichtige Wörter und Wendungen. Önemli kelimeler ve ifadeler. Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteyin; Özür dilemeye cevap vermek. | Hören/Sprechen: Hilfe anbieten; um Hilfe bitten; auf Entschuldigungen reagieren. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Einstieg Beruf, Berufsfeld. Erste Schritte in die Deutsche Sprache. (Berufsfeld Altenpflege)
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. | |||||||||||||||
2 | Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. | |||||||||||||||
3 | Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir | |||||||||||||||
4 | Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Proje / Tasarım | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |