Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyoloji | FZY 109 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, |
Dersin Yardımcıları | Bu ders dersin koordinatörü tarafından verilmektedir. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan organizmasının fizyolojisini bölümleriyle incelemek ve öğretmek. Canlılık nedir? Fizyolojinin tanımı ve dalları, fizyoloji ile ilgili terimler,insan fizyolojine giriş ve tanımı, hücre tanımı, hücrenin bölümleri ve hücre zarının yapısı, hücrenin organellerine genel bakış, vücut sıvı bölükleri, uyarılabilen hücreler ve bioelektrikpotansiyeller, sinir hücresinde aksiyon potansiyeli, iskelet kasının yapı ve fonksiyonları, kasılmanın mekanizması, kan fizyolojisi, kan hücreleri ve immün sistem, duyu fizyolojisi, dolaşım ve solunum, sindirim sistemi, ürogenital sistem ve endokrin sistem fizyolojisine ilişkin temel kavramlar ve önemli fizyolojik mekanizmaları öğretmek.
|
Dersin İçeriği | Hücre, sinir, kas, kan, dolaşım sistemleri, solunum sistemi, endokrin sistem, duyu sistemi, sindirim sistemi, üreme sistemi, boşaltım sistemi ve merkezi sinir sistemi fizyolojisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojinin tanımı ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hücrenin ve hücre zarının yapısı ve fonksiyonlarını; hücre organellerinin görevlerini öğrenir hücre fizyolojisi hakkında gerekli bilgileri edinir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Membran transport mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kas fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Kan fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Endokrin sistem fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Üreme sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
11 | Sinir sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Sinir sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoloji dersi genel tanıtımı ve içerikleri | |
2 | Hücre fizyolojisi | |
3 | Membran Transport Mekanizmları | |
4 | Kas fizyolojisi | |
5 | Kan Fizyolojsi | |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | |
7 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | |
8 | gastrointestinal sistem fizyolojisi | |
9 | ara sınav haftası | |
10 | endokrin sistem fizyolojisi | |
11 | boşaltım sistemi fizyolojisi | |
12 | Üreme sistemi fizyolojisi | |
13 | Sinir sistemi Fizyolojisi | |
14 | Sinir sistemi Fizyolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Guyton hall ;Tıbbi Fizyoloji kitabı,Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen; Sağlık, Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Ruth Hull: Anatomy and Physıology; for therapist and healtcare professionals book, |
Ders Kaynakları | Guyton hall ;Tıbbi Fizyoloji kitabı,Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen; Sağlık, Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Ruth Hull: Anatomy and Physıology; for therapist and healtcare professionals book, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizyolojinin tanımı ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
2 | Hücrenin ve hücre zarının yapısı ve fonksiyonlarını; hücre organellerinin görevlerini öğrenir hücre fizyolojisi hakkında gerekli bilgileri edinir | |||||||||||||||
3 | Membran transport mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
4 | Kas fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
5 | Kan fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
6 | Solunum sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
7 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
9 | Endokrin sistem fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
10 | Üreme sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
11 | Sinir sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
12 | Sinir sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |