Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı | FZY 116 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlık kurumları için gerekli olan halk sağlığı bilgi ve becerisi ile donatılmış nitelikli insan gücü yetiştirilmesi |
Dersin İçeriği | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri, Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma, Bağışıklama, İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı, İş sağlığı ve meslek hastalıkları, Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri, Aile planlaması ve hizmetleri, Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri, Ergen sağlığı ve hizmetleri, Yaşlı sağlığı ve hizmetleri, Ruh sağlığı ve hizmetleri, Tıbbi atık yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, | |
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri | |
2 | Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri | |
3 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | |
4 | Bağışıklama | |
5 | İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı | |
6 | İş sağlığı ve meslek hastalıkları | |
7 | Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri | |
8 | Aile planlaması ve hizmetleri | |
9 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Ergen sağlığı ve hizmetleri | |
12 | Yaşlı sağlığı ve hizmetleri | |
13 | Ruh sağlığı ve hizmetleri | |
14 | Tıbbi atık yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Güler, Ç., Akın, L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | |||||||||||||||
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | |||||||||||||||
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | |||||||||||||||
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | |||||||||||||||
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | |||||||||||||||
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |