Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Demokrasi ve Yönetişim | UMS 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokrasi ve yönetişimin yerel yönetimler düzeyinde uygulanmasıyla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahip olma. |
Dersin İçeriği | Yerel demokrasi kavramı, yerel katılım türleri ve uygulamaları, yerel yönetişim kavramı, yerel yönetimlerde yönetişim uygulamaları, Yerel Gündem 21 süreci, Türkiye´de yerel demokrasi ve yönetişim sorunlarını kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokrasi modellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı ülkelerde ve Türkiye´de yerel katılım türlerini ve uygulamalarını öğrenir ve değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Yerel yönetişim uygulamalarını anlar. | ||
4 | Yerel gündem 21 sürecini ve günümüze yansımalarını açıklar. | ||
5 | Türkiye´de yerel katılım ve yönetişim sorunlarını analiz ederek çözümler üretebilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kentler ve yerel yönetimlerin doğuşu | |
2 | Yerel yönetimlerin gelişimi ve modern kent yönetimi | |
3 | Yerel yönetimlerin dayandığı temel değerler | |
4 | Yerel yönetimlerde yeni yaklaşımlar | |
5 | Avrupa yerel yönetimler özerklik şartında yerel demokrasi ve katılım | |
6 | Avrupa kentsel şartında yerel demokrasi ve katılım | |
7 | Yönetimlerarası ilişkiler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Metropoliten alan yönetimi | |
10 | Metropoliten yönetişim modelleri | |
11 | Yerel siyaset teorileri | |
12 | Yerel yönetimlerde katılım modelleri | |
13 | Türkiye'de yerel yönetimlerde katılım uygulamaları | |
14 | Türkiye'de yerel katılımın önündeki engeller ve çözüm önerileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Görmez, K. (1997), Yerel Demokrasi ve Türkiye, Vadi Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Demokrasi modellerini bilir. | ||||||||||
2 | Farklı ülkelerde ve Türkiye´de yerel katılım türlerini ve uygulamalarını öğrenir ve değerlendirebilir. | ||||||||||
3 | Yerel yönetişim uygulamalarını anlar. | ||||||||||
4 | Yerel gündem 21 sürecini ve günümüze yansımalarını açıklar. | ||||||||||
5 | Türkiye´de yerel katılım ve yönetişim sorunlarını analiz ederek çözümler üretebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 75 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |