Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar UMS 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Muttaki ÜNLÜ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, özel sektördeki ilerlemeler ve dünyada yaşanan ideolojik değişim gibi faktörler kamu yönetimi düşüncesini de değişime zorlamaktadır. Yeni yönetim anlayışı, geleneksel yönetim düşüncesini kökten değiştirmektedir

Dersin İçeriği

Geleneksel kamu yönetimi düşüncesinin özellikleri ve yetersizlikleri, yeni yönetim düşüncesinin ortaya çıkışı ve dayandığı temel ilkeler, yeni yönetim düşüncesinin yeniden yapılanmaya etkileri, kamu yönetimi ve piyasa ilişkileri, kamu yönetimi ve sivil toplum ilişkileri, kamu yönetiminin örgütsel yapısındaki değişim

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu

ACAR, Muhittin ve Hüseyin Özgür (Edt.), Çağdaş Kamu Yönetimi I, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2003.
BALCI, Asım ve diğerleri (Edt:), Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayınları, Ankara-2003.
ERYILMAZ, Bilal, Bürokrasi ve Siyaset, Alfa Yayınları, 2. Basım, İstanbul-2004.
HEPER, Metin, Modernleşme ve Bürokrasi, Sevinç Matbaası, Ankara-1973.
NISKANEN, William, Bureaucracy: Servant or Master?, The Institute of Economic Affairs, London-1973.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme
2 Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma
3 Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme
4 Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme
5 Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme
6 Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme
7 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
8 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
10 Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 2 30 60
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 211
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,44
Dersin AKTS Kredisi 6