Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kentsel Dönüşüm ve Kamu Politikaları | KDP 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu politikasına ilişkin temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kentsel dönüşüme ilişkin temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Dünyada kentsel dönüşüm politikaları hakkında bilgi sahibidir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Türkiye’de kentsel dönüşüm politikalarının gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 6306 sayılı Kanun kapsamında Türkiye’de kentsel dönüşüm politikalarını analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türkiye’de kentsel dönüşümün temel sorunlarını belirler ve çözüm önerileri geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu politikasının tanımlanması ve niteliği | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
2 | Politika analizi ve temel modeller | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
3 | Kentsel dönüşümün kavramsal ve kuramsal çerçevesi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
4 | Dünyada kentsel dönüşüm politikaları | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
5 | Türkiye’de kentsel dönüşümün tarihi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
6 | Türkiye’de kentsel dönüşüm politikaları | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
7 | Ara sınav | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
8 | Kentsel dönüşüm sürecinin ana aktörleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
9 | Gündem oluşturma: Kentsel dönüşüm sorununun gündeme gelmesi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
10 | Politika formülasyonu: 6306 sayılı Kanunun formülasyon süreci | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
11 | Politikanın uygulanması: 6306 sayılı Kanunun uygulanması | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
12 | Politikanın değerlendirilmesi: 6306 sayılı Kanunun sonuçları | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
13 | Politika değişimi:6306 sayılı Kanunda değişim | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
14 | Türkiye’de kentsel dönüşüm politikalarının sorunları ve geleceği | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlhan Tekeli (2014), Kent, Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Kollektif (2013), Kentsel Dönüşüm ve İnsan Hakları, İstanbul Üniversitesi Yayınları. Nihat Enver Ülger (2010), Türkiye’de arsa Düzenlemeleri ve Kentsel Dönüşüm, Nobel Yayınları. Suat Şimşek (2014), Türkiye’de Kentsel Dönüşüm Uygulamaları, Seçkin Yayınları. Dilek Özdemir (2010), Kentsel Dönüşümde Politika, Mevzuat, Uygulama& Avrupa Deneyimi, Nobel Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | ||||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu politikasına ilişkin temel kavramları bilir. | |||||||
2 | Kentsel dönüşüme ilişkin temel kavramları bilir | |||||||
3 | Dünyada kentsel dönüşüm politikaları hakkında bilgi sahibidir. | |||||||
4 | Türkiye’de kentsel dönüşüm politikalarının gelişimini bilir. | |||||||
5 | 6306 sayılı Kanun kapsamında Türkiye’de kentsel dönüşüm politikalarını analiz edebilir. | |||||||
6 | Türkiye’de kentsel dönüşümün temel sorunlarını belirler ve çözüm önerileri geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |