Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | UFI 513 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABİDİN ÖNCEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABİDİN ÖNCEL, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Şekil şartlarını sağlayan tezler ve ödevler hazırlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Literatür taraması yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Yöntemlerine Giriş (bilimsel bilgiye geçiş) | öğretim üyesi ders notları |
2 | Bilim ve Bilimsel Araştırma 1 (bilim nedir? Pozitivizm ve eleştiri-si) | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
3 | Bilim ve Bilimsel Araştırma 2 (Pozitivizm ötesi yaklaşımlar, Sos-yal Bilimler, Günümüzde Bilim ve Toplum) | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
4 | Alıntı Yapma Teknikleri (Doğrudan Alıntı ve Dolaylı Alıntı Teknikleri) | Sakarya Üniversitesi, SBE, Tez Yazım Klavuzu |
5 | Kaynakça Düzenleme Teknikleri | Sakarya Üniversitesi, SBE, Tez Yazım Klavuzu |
6 | - Temel Kavramlar ve Bilimsel Araştırma Süreci | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
7 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
8 | Araştırma Fikrinin Projeye Dönüştürülmesi | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Hipotez ve Strateji Geliştirme | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
11 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: İkincil Veriler | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
12 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: Birincil Veriler ve Anket | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
13 | Kitap eleştirisi | Dereci, Talha (2017), Akademik Kitap Eleştirisi Nedir, Nasıl Yapılır? |
14 | genel özet ve öğrenci sunumları | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik ve finansal olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro, makro iktisat teorisi ve finansal iktisat hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakim olma ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma . | X | |||||
4 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
5 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
7 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | 5 | 5 | |||||
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | 5 | 5 | |||||
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | 5 | 5 | |||||
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | 5 | 5 | |||||
5 | Şekil şartlarını sağlayan tezler ve ödevler hazırlar. | 5 | 5 | |||||
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | 5 | 5 | |||||
7 | Literatür taraması yapar. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |