Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Epıdemıyoloji-II | HDS 510 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN ÇETİN EKERBİÇER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanına özel veri toplayabilme ve bu verilerin analizini yaparak nedensel ilişkiler kurabilme bilgi ve becerisini kazandırmak ve geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, epidemiyolojide nedensellik kavramı, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini, hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanına özgü ölçütleri, bilgisini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanındaki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Hangi durumda hangi araştırma yönteminin kullanılacağını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | Neden sonuç ilişkisi kurma amacıyla verilerin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
5 | Tedavi veya koruyucu müdahelelerin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Tetkik yöntemlerinin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kohort Araştırmaları | |
2 | Kohort Araştırmaları | |
3 | Deneysel Araştırmalar | |
4 | Deneysel Araştırmalar | |
5 | Deneysel Araştırmalar | |
6 | Yöntemsel Araştırmalara Giriş | |
7 | Geçerlilik Araştırmaları | |
8 | Geçerlilik Araştırmaları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Güvenilirlik Araştırmaları | |
11 | Güvenilirlik Araştırmaları | |
12 | Epidemiyolojik Araştırmalarda Bias | |
13 | Örnek Araştırmaların Değerlendirilmesi | |
14 | Örnek Araştırmaların Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hijyen´in sağlık, gıda, eğitim ve üretim tetsislerindeki önemi | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliğinde hijyen | X | |||||
3 | Hastane ve sağlık tesislerinde dezenfeksiyon uygulamaları | X | |||||
4 | Sağlık tesislerinde Sterilizasyon uygulamaları | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
---|---|---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanındaki yerini açıklar | ||||
2 | Hangi durumda hangi araştırma yönteminin kullanılacağını tartışır | ||||
3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar. | ||||
4 | Neden sonuç ilişkisi kurma amacıyla verilerin analizini yapar. | ||||
5 | Tedavi veya koruyucu müdahelelerin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. | ||||
6 | Tetkik yöntemlerinin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |