Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca II | YBP 215 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mesleki Almanca |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak okuduğunu anlayabilme, konuşabilme, dinleyebilme ve yazabilme yetileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak görsel ve işitsel metinler verilerek, öğrencilerin günlük hayatta dil kullanımıyla ilgili temel bilgiler verilecektir ve bu bilgiler bağlamında da alıştırmalar yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir. | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kapitel 3: In der Stadt (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | Laender. Alphabet. W-Fragen. Verbkonjugation Singular |
2 | Kapitel 4: Guten Appetit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | Berufe. Familienstand. Zahlen 1-100. Verbkonjugation Negation mit nicht. Wortbildung -in. |
3 | Kapitel 5: Tag für Tag (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | Ja/Nein-Fragen. "Doch". Possessivartikel mein/dein. Verben mit Vokalwechsel. Aile. Diller. Evet / Hayır soruları. "doch". İyelik Zamiri. |
4 | Kapitel 6: Zeit mit Freunden (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
5 | Kapitel 7: Kontakte (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
6 | Kapitel 8: Meine Wohnung (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
7 | Kapitel 9: Alles Arbeit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
8 | Kapitel 10: Kleidung und Mode (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
9 | Diktat und Quiz-Test. Vorlieben ausdrücken. Wichtige Wörter und Wendungen. Verbkonjugation: sehen, arbeiten. Verbposition im Satz. Präpositionen: von ... bis. Am Sonntag, um acht Uhr. Tercihleri ifade edebilmek. Önemli kelimeler ve ifadeler. | Fiil çekimleri ve cümle içindeki yeri. Edatlar: von... bis = 'den -'e kadar. Verbkonjugation: „möchten“. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren. |
10 | Buchstabieren. Gegenstaende benennen und beschreiben. Reklamation. Imperativ: "Sie". Rechnen. Um Auskunft bitten. Harflendirme. | Emir Kipi: "Sie/siz". Yazım. Öğeleri adlandırma ve tanımlama. Şikayet. Bilgi talep etmek. |
11 | Kapitel 11: Gesund und munter (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film))) | |
12 | Kapitel 12: Ab in den Urlaub! (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
13 | Trennbare Verben: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Richtung orientieren. | Orientierung. Ayrılabilir fiiller: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Toplu taşıma. Mesajı dinlemek ve anlamak. Rota belirlemek. Oryantasyon. |
14 | Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Genel olarak tüm konularla ilgili okuma metinleri okumak. | Hareket halinde olmak ve trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyuruları değerlendirmek. Yeni Fiiller. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kapiteltests (A1) Kapitelwortschatz (A1) Glossar Englisch (A1) Unregelmässige Verben |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache- Kursbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Arbeitsbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Intensivtrainer (Paul Rusch) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | ||||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | ||||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | ||||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. | ||||||||||||||
2 | Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. | ||||||||||||||
3 | Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir. | ||||||||||||||
4 | Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |