Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı | İAY 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplum bireylerini oluşturan etkileyen sağlık şartları ve uyulması gereken durumları öğretmek |
Dersin İçeriği | Halk Sağlığı Kavramı, Genel Kavramlar ve sağlık düzeyleri, Halk sağlığı hizmet alanları, Sağlık hizmetlerinin amacı, Anne ve çocuk sağlığı, Anne ve çocuk sağlığı istatistikleri, Aile planlaması, Ergen sağlığı, Yaşlı sağlığı, Okul sağlığı, Ruh sağlığı, Çevre sağlığı, İşçi sağlığı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Kavramları ve sağlık düzeyleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Anne ve çocuk sağlığı ve istatistikleri hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Aile planlaması öğrenir | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Ergen sağlığı, Yaşlı sağlığı, Ruh sağlığın nasıl olması gerektiğini öğrenir | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Okul sağlığı, İşçi sağlığı hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, | |
6 | Çevre sağlığı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Kavramı | |
2 | Genel Kavramlar ve sağlık düzeyleri | |
3 | Halk sağlığı hizmet alanları | |
4 | Sağlık hizmetlerinin amacı | |
5 | Anne ve çocuk sağlığı | |
6 | Anne ve çocuk sağlığı istatistikleri | |
7 | Aile planlaması | |
8 | Ergen sağlığı | |
9 | Yaşlı sağlığı | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Okul sağlığı | |
12 | Ruh sağlığı | |
13 | Çevre sağlığı | |
14 | İşçi sağlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Erciş B. (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara; Göktuğ Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | ||||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Kavramları ve sağlık düzeyleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
2 | Anne ve çocuk sağlığı ve istatistikleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
3 | Aile planlaması öğrenir | ||||||||||||||
4 | Ergen sağlığı, Yaşlı sağlığı, Ruh sağlığın nasıl olması gerektiğini öğrenir | ||||||||||||||
5 | Okul sağlığı, İşçi sağlığı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
6 | Çevre sağlığı hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |