Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Okuryazarlığı | YBP 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | eğitimle ilgili iletişim ve bilişim araçları ile temel bilgi eğitimlerini sağlama; eğitimle birlikte medyayı daha kapsamlı inceleme, tahmin ve sanal medyayı yönetmek konusunda bilgi oluşturabilmek. |
Dersin İçeriği | Günümüzün iletişimin anlamı, temel benzerlik, yer vene ilişkin bir genel giriş; Kitle araçlarında, Kitle iletişiminin temel özellikleri (tarihi, yapısı, küçük ve küçük çocuklar); Medya okuryazar ve gençliği, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı süreci; Medya uygun, ekonomik; Televizyon, Türkiye' televizyon yayıncılığı, televizyon programı, analizleri, tv programı kapsamında; Aile, çocuk ve televizyon (TV izleme), televizyonun olumsuz sonuçları; Radyo, radyo programları ve analizleri; Periyodik yazan ve sistemle ilgili medya, gazete, ve dergi temel temel, Gazetede Haber ve fotoğrafın; Medyada etik problemler ve mevzuat; Popüler kültür ve Kültür Endüstrisi;Bilgisayar, internet, sanal oyunlar, Sosyal medya; Teknoloji (TV, Bilgisayar) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya okuryazarlığı ve önemini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dünyada ve Türkiye’de medya okuryazarlığı sürecini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Medya işlevleri, ekonomik boyutunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Televizyon, Türkiye’de televizyon yayıncılığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Televizyon program türlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Günümüz dünyasında iletişimin anlamı, temel kavramları, yeri ve önemine ilişkin genel bir giriş; | Kaynaklar [1] ve [2] |
2 | Kitle iletişim araçları, Kitle iletişiminin temel özellikleri (tarihi, yapısı, kültürel ve ekonomik boyutları); | Kaynaklar [1] ve [2] |
3 | Medya okuryazarlığı ve önemi, Dünyada ve Türkiye’de medya okuryazarlığı süreci; | Kaynaklar [1] ve [2] |
4 | Medya işlevleri, ekonomik boyutu; | Kaynaklar [1] ve [2] |
5 | Televizyon, Türkiye’de televizyon yayıncılığı, Televizyon program türleri, TV program analizleri, uyarıcı simgeler; | Kaynaklar [1] ve [2] |
6 | Aile, çocuk ve televizyon (TV izleme alışkanlıkları), Televizyonun olumsuz etkileri; | Kaynaklar [1] ve [2] |
7 | Radyo, işlevleri, radyo program türleri ve analizleri; | Kaynaklar [1] ve [2] |
8 | Periyodik yazılı ve basılı medya, işlevleri, gazete ve dergiyle ilgili temel kavramlar, Gazetede Haber ve fotoğrafın önemi; | Kaynaklar [1] ve [2] |
9 | Medyada etik problemler ve mevzuat; | Kaynaklar [1] ve [2] |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Popüler kültür ve Kültür Endüstrisi; | Kaynaklar [1] ve [2] |
12 | Bilgisayar, internet, sanal oyunlar, Sosyal medya; | Kaynaklar [1] ve [2] |
13 | Teknoloji (TV, Bilgisayar, internet, oyun, sosyal medya) bağımlılığı, Ölçülü medya kullanımı | Kaynaklar [1] ve [2] |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme. | Kaynaklar [1] ve [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Şimşek, MC ve Türkoğlu N.; Medya okuryazarlığı, Parşömrn Kitap ve Yayıncılık, 2013 |
Ders Kaynakları | [3] Adorno, T.; Kültür Endüstrisi- Kültür Yönetimi, İletişim Yayınları, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | ||||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | ||||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | ||||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medya okuryazarlığı ve önemini öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Dünyada ve Türkiye’de medya okuryazarlığı sürecini öğrenir. | ||||||||||||||
3 | İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türlerini öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisini öğrenir. | ||||||||||||||
5 | Medya işlevleri, ekonomik boyutunu öğrenir. | ||||||||||||||
6 | Televizyon, Türkiye’de televizyon yayıncılığını öğrenir. | ||||||||||||||
7 | Televizyon program türlerini öğrenir. | ||||||||||||||
8 | Televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeleri öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |