Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Internet Marketıng ISL 328 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Yusuf ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tecnological improvements has been recognized by business life with internet usage. This, encorages new business areas to working place. İnternet marketing, in this manner, is a new concept for business people. Therefore, knowledge missing will be increased by this course.
Dersin İçeriği Communication technology and İnternet will be tought in this course. İmprovement of İnternet, internet opportunities in terms of marketing, marketing problems in the İnternet and solutions seeking, İnternet as a marketing intermediary, İnternet as an advertisement and Sales intermediary, Benchmarking İnternet with other mediums.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 To use management and technological medhods as MIS for Analitical Thinging. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
2 To operate interdisiplinmary team work Anlatım, Problem Çözme,
3 To demonstrate Lifetime learning behavior as an innovator and enterpreneur Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
4 To use ability for communication Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
5 To use internet opportunities Anlatım, Grupla Çalışma,
6 To apply İnternet capabilities for marketing Anlatım, Problem Çözme, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnternet as a direct marketing intermediary Chapter 1
2 Beginning of the İnternet Chapter 1
3 Markets in the İnternet Chapter 2
4 Superiority of the İnternet Marketing Chapter 3
5 Structure for İnternet Marketing Chapter 4
6 Marketing Process via İnternet Chapter 5
7 İmprovement of Marketing Mix in terms of İnternet Chapter 6
8 Virtual Shopping Models Chapter 7
9 Midterm Exam
10 Marketing Strategies in the İnternet Chapter 8
11 Marketing researches in the İnternet Chapter 9
12 Advertising in the İnternet Chapter 10
13 Marketing Aplications in the İnternet Chapter 11
14 Facing Problems in the İnternet Chapter 12
Kaynaklar
Ders Notu Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 To use management and technological medhods as MIS for Analitical Thinging.
2 To operate interdisiplinmary team work
3 To demonstrate Lifetime learning behavior as an innovator and enterpreneur
4 To use ability for communication
5 To use internet opportunities
6 To apply İnternet capabilities for marketing
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5