Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organızatıonal Psychology | ISL 430 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci örgütsel psikoloji konusuna başlangıç yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Öğrenci moral ve motivasyon konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Öğrenci örgütsel iklim konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Öğrenci kültür ve örgütsel kültür konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Öğrenci örgütsel sağlık konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Öğrenci iş ve yaşam tatmini konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Öğrenci örgütte insan ilişkileri konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Öğrenci güç ve örgütsel politika konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Öğrenci örgütsel stresle başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
10 | Öğrenci örgütsel çatışma ve çözümü konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
11 | Öğrenci mobing ve başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Öğrenci örgütsel sosyalizasyon konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
13 | Öğrenci örgütsel psikolojide yeni yaklaşımlar konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Psikolojiye Giriş | |
2 | İşgören Moral ve Motivasyonu | |
3 | Örgütsel İklim | |
4 | Kültür ve Örgütsel Kültür | |
5 | Örgütsel Sağlık | |
6 | İş ve Yaşam Tatmini | |
7 | Arasınav | |
8 | Örgütlerde İnsan İlişkileri | |
9 | Örgütlerde Güç ve Politika | |
10 | Örgütsel Stres Yönetimi | |
11 | Örgütsel Çatışma ve Çözümü | |
12 | Mobbing ve Başa Çıkma | |
13 | Örgütsel Sosyalleşme | |
14 | Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Ders Kaynakları | Vergiliel Tüz, Melek ve Sabuncuoğlu, Zeyyat (2008) Örgütsel Psikoloji, Aktüel Yayınları, Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Keser, Aşkın (2014), Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayıncılık, Bursa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci örgütsel psikoloji konusuna başlangıç yapar. | |||||||||
2 | Öğrenci moral ve motivasyon konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
3 | Öğrenci örgütsel iklim konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
4 | Öğrenci kültür ve örgütsel kültür konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
5 | Öğrenci örgütsel sağlık konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
6 | Öğrenci iş ve yaşam tatmini konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
7 | Öğrenci örgütte insan ilişkileri konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
8 | Öğrenci güç ve örgütsel politika konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
9 | Öğrenci örgütsel stresle başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
10 | Öğrenci örgütsel çatışma ve çözümü konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
11 | Öğrenci mobing ve başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
12 | Öğrenci örgütsel sosyalizasyon konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
13 | Öğrenci örgütsel psikolojide yeni yaklaşımlar konusunu anlamaya çalışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |