Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Iv. Ders Kurulu (Hücre Bılımı Iv ve İlk Yardım) | TIP 1400 | 1 | 113 + 20 | 14 | 14 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUMAN DEVECİ ÖZKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmanın yapısını, genetik özelliklerini, üreme şekillerini ve sınıflandırılmalarını ve arasındaki farkları öğrenebilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Virüslerin genel özelliklerini, sınıflandırılmalarını, replikasyonlarını ve yapılarında meydana gelen genetik değişiklikleri kavrayabilir | Anlatım, | |
3 | Mantarların, parazitlerin genel özelliklerini ve insan sağlığındaki önemlerini kavrayabilir | Anlatım, | |
4 | Organların gelişme ve farklılaşma süreçleri ile ilgili bilgi kazanacak, kalıtımın moleküler mekanizmasını ve kalıtsal hastalıkların genetik temelini tanıyabilecek, deneysel uygulamaları yaparak gerekli beceriyi kazanabilir | Anlatım, | |
5 | Embriyonun gelişimsel ve yapısal değişikliklerini tanımlayabilecek, germ diskinin oluşumunu, germ tabakalarının farklılaşmasını, doğumsal bozuklukları ve bunların nedenlerini öğrenebilir | Anlatım, | |
6 | Kardiyak arrestin tanısını koyabilir ve temel yaşam desteği uygulayabilir,Yaralanan hastayı değerlendirip ve ilk müdahalesini uygulayabilir, Nabız sayabilir , kalp seslerini dinleyebilir, | ||
7 | Kendi sağlığını korumak ve mesleki güvenliğini sağlamak için temel becerileri (el yıkama, eldiven giyme vb.) uygulayabilir | ||
8 | Üst ekstremite, gövde ve sırt bölgesindeki kaslar ile bu bölgelerde yer alan önemli damar ve sinir yapılarını öğrenebilir | ||
9 | Kalıtım modellerinin tıbbi yönden önemini, günümüz tıbbında çeşitli kalıtım modelleri ve soy ağaçlarının kullanımını anlayabilir, sitogenetik yöntemleri kavrayabilir | ||
10 | Nanoteknolojinin canlı sistemlerde teşhis ve tedavi uygulamalarını kavrayabilir | ||
11 | Kemiğin ve kasın biyofiziksel özelliklerini bilir | ||
12 | Biyomekanik tanımı, uygulama alanlarını ve tıptaki önemini açıklayabilir | ||
13 | İşitme ve görme duyusu mekanizmalarını, ses dalgasının özelliklerini, rezonans olayını, orta kulakta empedans eşleştirme, iç kulakta frekans analizini, endokohlear potansiyelini, ışığın biyofiziksel özellikleri, göz kusurları, gözün kırıcı ortamı, görüntü oluşturabilme mekanizmalarını öğrenebilir | ||
14 | Hastaların tanı ve tedavi süreçlerindeki zor ve hassas konulardaki hasta ve yakınları ile iletişim kurabilmek için gerekli temel iletişim becerilerini öğrenebilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | ||||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | ||||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmanın yapısını, genetik özelliklerini, üreme şekillerini ve sınıflandırılmalarını ve arasındaki farkları öğrenebilir | |||||||||
2 | Virüslerin genel özelliklerini, sınıflandırılmalarını, replikasyonlarını ve yapılarında meydana gelen genetik değişiklikleri kavrayabilir | |||||||||
3 | Mantarların, parazitlerin genel özelliklerini ve insan sağlığındaki önemlerini kavrayabilir | |||||||||
4 | Organların gelişme ve farklılaşma süreçleri ile ilgili bilgi kazanacak, kalıtımın moleküler mekanizmasını ve kalıtsal hastalıkların genetik temelini tanıyabilecek, deneysel uygulamaları yaparak gerekli beceriyi kazanabilir | |||||||||
5 | Embriyonun gelişimsel ve yapısal değişikliklerini tanımlayabilecek, germ diskinin oluşumunu, germ tabakalarının farklılaşmasını, doğumsal bozuklukları ve bunların nedenlerini öğrenebilir | |||||||||
6 | Kardiyak arrestin tanısını koyabilir ve temel yaşam desteği uygulayabilir,Yaralanan hastayı değerlendirip ve ilk müdahalesini uygulayabilir, Nabız sayabilir , kalp seslerini dinleyebilir, | |||||||||
7 | Kendi sağlığını korumak ve mesleki güvenliğini sağlamak için temel becerileri (el yıkama, eldiven giyme vb.) uygulayabilir | |||||||||
8 | Üst ekstremite, gövde ve sırt bölgesindeki kaslar ile bu bölgelerde yer alan önemli damar ve sinir yapılarını öğrenebilir | |||||||||
9 | Kalıtım modellerinin tıbbi yönden önemini, günümüz tıbbında çeşitli kalıtım modelleri ve soy ağaçlarının kullanımını anlayabilir, sitogenetik yöntemleri kavrayabilir | |||||||||
10 | Nanoteknolojinin canlı sistemlerde teşhis ve tedavi uygulamalarını kavrayabilir | |||||||||
11 | Kemiğin ve kasın biyofiziksel özelliklerini bilir | |||||||||
12 | Biyomekanik tanımı, uygulama alanlarını ve tıptaki önemini açıklayabilir | |||||||||
13 | İşitme ve görme duyusu mekanizmalarını, ses dalgasının özelliklerini, rezonans olayını, orta kulakta empedans eşleştirme, iç kulakta frekans analizini, endokohlear potansiyelini, ışığın biyofiziksel özellikleri, göz kusurları, gözün kırıcı ortamı, görüntü oluşturabilme mekanizmalarını öğrenebilir | |||||||||
14 | Hastaların tanı ve tedavi süreçlerindeki zor ve hassas konulardaki hasta ve yakınları ile iletişim kurabilmek için gerekli temel iletişim becerilerini öğrenebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|