Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Enfeksiyon Hastalıkları) | TIP 627 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Dönem 5 Enfeksiyon Hastalıkları Stajını almış olmak. İç Hastalıkları stajını almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mikrobiyoloji |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ |
Dersi Verenler | MÜHENDİS MEHTAP KARABAY YILMAZ, Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Doç.Dr. MELTEM KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ, Dr.Öğr.Üyesi ASLI VATAN, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Ertugrul Güçlü, Prof. Dr. Oğuz Karabay, Doç. Dr. Aziz Öğütlü |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, bir hekimin pratik hayatta karışılabileceği enfeksiyon hastalıkları ile ilgili temel teorik bilgi ve pratik uygulamaları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Enfeksiyon hastasının değerlendirilmesi, Enfeksiyon Hastasında temel laboratuvar testlerinin yapılır hale gelinmesi, Antibiyotik tedavisinde akılcı reçeteleme, Aşıların zamanlanmasının öğrenilmesi, AIDS hastasına yaklaşım, Hepatit hastasına yaklaşım |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastanın değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Viral bakteriyel enfeksiyon ayrımını öğrenme ve uygulayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Hepatit testlerinin akılcı kullanımı | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Akılcı antibiyotik reçete edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyon hastalıklarının genel özellikleri (toplumda bulaşıcı hastalıklarla mücadele edebilme) | |
2 | antimikrobiyal kemoterapi (akılcı antibiyotik kullanımı) | |
3 | Ateş, nedeni bilinmeyen ateş | |
4 | Toplum kökenli sepsis, tanı ve patofizyolojisi | |
5 | idrar yolu enfeksiyonları | |
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Enfeksiyon Hastalıkları ders Notları |
Ders Kaynakları | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi (Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay) Up to Date |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | ||||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hastanın değerlendirilmesi | |||||||||
2 | Viral bakteriyel enfeksiyon ayrımını öğrenme ve uygulayabilme | |||||||||
3 | Hepatit testlerinin akılcı kullanımı | |||||||||
4 | Akılcı antibiyotik reçete edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|