Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Anesteziyoloji ve Reanimasyon) | TIP 610 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Endotrakeal entübasyon Temel ve ileri yaşam desteği Kardiyopulmoner resüsitasyon |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoğun bakım Kronik ağrı Rejyonal anestezi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR PALABIYIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ FUAT ERDEM, Prof.Dr. AYÇA TAŞ TUNA, Doç.Dr. ONUR PALABIYIK, Doç.Dr. ONUR BALABAN, Doç.Dr. HAVVA KOCAYİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anestezi, Yoğun Bakım ve Ağrı ile ilgili konularda eğitim için temel bilgi ve pratik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu staj sırasında hastanın havayolu güvenliğini sağlama yöntemleri, anestezi öncesi ve sonrasında takip ve değerlendirilmesi, endotrakeal entübasyon, laryngeal maske yerleştirilmesi, mekanik ventilasyon, anestezide kullanılan ilaç ve yöntemler (rejyonel, genel anestezi vb), postoperatif analjezi uygulamaları, temel ve ileri yaşam desteği, yoğun bakımda hastanın değerlendirilmesi ve tedavisi, akut ve kronik ağrılı hastaya yaklaşım, kanser ağrısında basamak tedavisinin öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ve İleri Yaşam Desteği algoritmasını öğrenmeli ve uygulayabilmelidir. | Tartışma, | |
2 | Monitörizasyon yapabilmelidir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Kardiyopulmoner resüsitasyon yapabilmelidir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Endotrakeal entübasyon yapabilmelidir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | LMA uygulayabilmelidir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Anestezik ilaç ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olabilmelidir. | Anlatım, | |
7 | Akut ve Kronik ağrılı hastaya tedavi yaklaşımını bilmelidir. | Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
2 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
3 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
4 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
5 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
6 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
7 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
8 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
9 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
10 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
11 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
12 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
13 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
14 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
15 | ||
16 | ||
17 | ||
18 | ||
19 | ||
20 | ||
21 | ||
22 | ||
23 | ||
24 | ||
25 | ||
26 | ||
27 | ||
28 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pratik uygulamalarla hesaplanır. |
Ders Kaynakları | Morgan, G. Edward, Maged S. Mikhail, and Michael J. Murray. (2015). Clinical anesthesiology. New York: Lange Medical Books/McGraw Hill Medical Pub. Division. Hadzic A, ed. (2010). The Textbook of Regional Anesthesia and Acute Pain Management. New York: McGraw-Hill Medical. Miller, R. D. (2010). Miller's anesthesia (7th ed.). Philadelphia, PA: Churchill Livingstone/Elsevier. Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri, 3. Baskı 2011, Nobel Tıp Kitapevi. Irwin ve Rippe’nin Yoğun Bakım Tıbbı, 6. Baskı 2014, Güneş Tıp Kitapevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel ve İleri Yaşam Desteği algoritmasını öğrenmeli ve uygulayabilmelidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Monitörizasyon yapabilmelidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Kardiyopulmoner resüsitasyon yapabilmelidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Endotrakeal entübasyon yapabilmelidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | LMA uygulayabilmelidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Anestezik ilaç ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olabilmelidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
7 | Akut ve Kronik ağrılı hastaya tedavi yaklaşımını bilmelidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 125 | 125 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |