Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makale İncelemeleri | UBT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) BÖTE alanında yazılmış makale türlerini sıralar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | 2) BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | 3) BÖTE ile ilgili yeni bir makale hazırlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | 4) BÖTE alanında yazılmış makaleleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması, | |
2 | BÖTE alanında yazılmış betimsel makaleleri inceleme aşamaları ve örneklendirme, | |
3 | BÖTE alanında yazılmış derleme makaleleri inceleme aşamaları ve örneklendirme, | |
4 | BÖTE alanında yazılmış betimsel makalelerin ve derleme makalelerin içerik açısından incelenmesi, | |
5 | BÖTE alanında yazılmış betimsel makalelerde ve derleme makalelerde kaynak tarama ve kullanma ilkelerinin saptanması, | |
6 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinin incelenmesi, | |
7 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde istatistiklerin kullanılması ve sunulması, | |
8 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde tablolaştırma bilgilerinin incelenmesi, | |
9 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde yorumlama bilgilerinin incelenmesi | |
10 | Makale Yazım Teknikleri, | |
11 | Giriş-Geliştirme-Sonuç Bölümlerinin hazırlanması, Makaleyi yayına hazırlama aşaması, | |
12 | Bildiri-Makale farklılıklarının incelenmesi, | |
13 | Poster bildirilerin makale formatına çevrilmesi, | |
14 | Alanda benzeşik konu içerikleri bulunan araştırma temelli makalelerin meta analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | ||||||
3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | ||||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1) BÖTE alanında yazılmış makale türlerini sıralar. | |||||||||||
2 | 2) BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerini karşılaştırır. | |||||||||||
3 | 3) BÖTE ile ilgili yeni bir makale hazırlar. | |||||||||||
4 | 4) BÖTE alanında yazılmış makaleleri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |