Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Minyatür Sanatı II | GTS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MESUDE HÜLYA DOĞRU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç.M.Hülya Doğru |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Türk Minyatür Sanatında uygulanmış olan farklı üslupları öğrenmelerinin sağlanması amacıyla bu dersi almaları öngörülmüştür. |
Dersin İçeriği | Türk Minyatür Sanatında Nigari, Matrakçı Nasuh, Levni, Buhari gibi usta nakkaşlar ve dönem üsluplarıyla birlikte şenliknameler, hünernameler, surnamelerde kullanılmış; farklı uslupların öğretilmesinin sağlanması için gerekli olan araştırmalara yönelik teorik çalışma yaptırılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatını bilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
2 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, sanatçılarını bilir. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, ekollerini bilir. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı hakkında yorum yapar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, sanatçıları hakkında yorum yapar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, ekolleri hakkında yorum yapar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Minyatür Sanatı hakkında genel bilgi. | Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları, Türkiye İş bankası Kültür yayınları, İstanbul, 2002. |
2 | İlk dönem minyatürleri: Fatih Albümü. | M,Ş.İpşiroğlu, S. Eyüboğlu, Fatih Albumuna Bir Bakış, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi yayınları 622, Maarif Basımevi, |
3 | Nakkaş Şahkulu ve Minyatür Sanatına Etkileri. | Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları, Türkiye İş bankası Kültür yayınları, İstanbul, 2002. |
4 | Matrakçı Nasuh ve Nigari. | Dominique Halbout Du Tanney, Istanbul Seen By Matrakçı, Dost Yayınları, İstanbul, 1996. |
5 | Süleymanname Minyatürleri. | Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları, Türkiye İş bankası Kültür yayınları, İstanbul, 2002. |
6 | Hünername Minyatürleri. | Hünername, Yapı Kredi Bankası Yayınları, İstanbul, 1969. |
7 | Surname-i Hümayun. | Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları, Türkiye İş bankası Kültür yayınları, İstanbul, 2002. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyer-i Nebi. | Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları, Türkiye İş bankası Kültür yayınları, İstanbul, 2002. |
10 | Levni Minyatürleri ve Batıya açılış dönemi. | Esin Atıl, Levni ve Surname, Koçbank, İstanbul, 1999. |
11 | Levni Minyatürleri ve Batıya açılış dönemi. | Esin Atıl, Levni ve Surname, Koçbank, İstanbul, 1999. |
12 | Levni ve Surname. | Esin Atıl, Levni ve Surname, Koçbank, İstanbul, 1999. |
13 | Abdullah Buhari ve değişen dönemle birlikte farklı etkileşimler. | Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları, Türkiye İş bankası Kültür yayınları, İstanbul, 2002. |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M,Ş.İpşiroğlu, S. Eyüboğlu, Fatih Albumuna Bir Bakış, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi yayınları 622, Maarif Basımevi, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna yetkin olarak uyarlayabilmek. | ||||||
2 | Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek konusunda yetkin olmak. | ||||||
3 | Geleneksel sanatların uygulanmasında kullanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini bilmek, kullanabilmek konusunda yetkin olmak. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda konusu ile ilgili tüm alanlarda, farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları bilmek, kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini bilmek; her türlü bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilme konularında yetkinliğe sahip olmak. | ||||||
5 | Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek konularında yetkin olmak. | X | |||||
6 | Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı yetkin olarak akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamak. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilme yetkinliğinde olmak. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme yetkinliğine sahip olmak. Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip edip, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme yetkinliğine sahip olmak. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapacak yetkinlikte olmak. | X | |||||
11 | Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. | X | |||||
12 | Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
13 | Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme yetkinliğine sahip olmak. Sahip olunan bilgi, beceri ve fikirlerini bilimsel yöntemlerle analiz etmek, değerlendirmek için kullanabilmek yetkinliğine sahip olmak. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin sürdürülmesi gerektiği bilinci ve bunu gerçekleştirme yetkinliğine sahip olmak. | ||||||
15 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek yetkinliğine sahip olmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, sanatçılarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, ekollerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı hakkında yorum yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, sanatçıları hakkında yorum yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | 15. yy.dan günümüze kadar Türk Minyatür sanatı, ekolleri hakkında yorum yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |