Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geoteknikte Nümerik Modelleme Yöntemleri | GEO 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön Koşul Dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | INM 533 GEOTEKNİK DEPREM MÜHENDİSLİĞİ |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEDAT SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geoteknik problemlerinin çözümünde yaygın olarak kullanılan nümerik analiz metodunun programları ve prensiplerinin tanıtılması, FLAC 2D ile çeşitli mühendislik problemlerine uygulama becerisinin öğrencilere verilmesi, genel amaçlı paket program kullanma kabiliyetinin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Geoteknik problemlerin nümerik yöntemlerle çözümüne yaklaşımlar, Nümerik çözüm yöntemleri, Problemin tespiti ve uygun çözüm yönteminin seçimi, Nümerik analizde kullanılacak parametrelerin tanımlanması, Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi ve seçimi, Statik modelinin kurulması, Kurulan nümerik modelin analiz aşamalarının tanımlanması, Statik analizler, Dinamik modelinin kurulması, Kurulan nümerik modelin analiz aşamalarının tanımlanması, Dinamik analizler, Analiz sonuçlarını doğrulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geoteknik Problemin tespiti ve uygun çözüm yönteminin seçimi | Anlatım, | |
2 | Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi, seçimi ve Statik-Dinamik modelin kurulması | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Analiz sonuçlarını doğrulanması | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, geoteknik problemlerin nümerik yöntemlerle çözümüne yaklaşımlar | |
2 | Geoteknik problemlere nümerik çözüm yöntemleri ve kullanım alanları | |
3 | Geoteknik problemlerde uygun çözüm yönteminin seçimi | |
4 | Nümerik analizde kullanılacak parametrelerin tanımlanması | |
5 | Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi ve seçimi | |
6 | FLAC ile Statik bir nümerik modelinin kurulması | |
7 | FLAC ile Statik nümerik analiz aşamalarının tanımlanması | |
8 | FLAC ile Statik analizler (Uygulama) | |
9 | Ara sınav | |
10 | FLAC ile Dinamik bir nümerik modelinin kurulması | |
11 | FLAC ile Dinamik nümerik analiz aşamalarının tanımlanması | |
12 | FLAC ile Dinamik analizler (Uygulama) | |
13 | FLAC ile Dinamik analizler (Uygulama) | |
14 | Analiz sonuçlarını doğrulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- FLAC 2D, User’s Manual-Fast Lagrangian Analysis of Continua, Itasca Consulting Group, Minnesota,2008. |
Ders Kaynakları | 1- KRAMER, S.L., “Geotechnical Earthquake Engineering”, William J. Hole, Prentice-Hall International Series, London, 168-199, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Geoteknik yapıların depreme ve statik yüklere dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için deneysel ve/veya nümerik çalışmalar yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geoteknik Problemin tespiti ve uygun çözüm yönteminin seçimi | |||||||
2 | Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi, seçimi ve Statik-Dinamik modelin kurulması | |||||||
3 | Analiz sonuçlarını doğrulanması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |