Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetik Teoride Analitik ve Sayısal Yöntem | ELE 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektromanyetik ve anten problemlerinin çözümünde yaygın olarak kullanılan analitik ve sayısal hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Elektromanyetik teorinin temelleri. Laplace denklemi. Dalga denklemi. Poisson denklemi. Analitik yöntemler: Değişkenlerin ayrılması. Seri açılımı. Integral denklemleri. Sayısal yöntemler: Sonlu farklar. Sonlu elemanlar. TLM. Varyasyonel yöntem. Moment metot. Monte Carlo metodu. Uygulamalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik ile ilgili problemlerin çözümünde kullanılan analitik yöntemlerin anlaşılması | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Sayısal çözüm yöntemlerinin kavranması | Eğitsel Oyun, | |
3 | Elektromanyetikle ilgili problemlerde sayısal çözüm yöntemlerini uygulama becerisinin kazanılması | Grupla Çalışma, Tartışma, | |
4 | Belirlenen mühendislik problemini çözecek bilgisayar programını tasarlama ve yazma becerisinin kazanılması | Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetik teorinin temelleri | |
2 | Laplace denklemi, Dalga denklemi,. Poisson denklemi. | |
3 | Değişkenlerin ayrılması | |
4 | Seri açılımı | |
5 | Integral denklemleri | |
6 | Sonlu farklar | |
7 | Sonlu elemanlar | |
8 | Sonlu elemanlar | |
9 | TLM metodu | |
10 | Varyasyonel yöntem | |
11 | Moment metot | |
12 | Moment metot | |
13 | Monte Carlo metodu | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Matthew N.O. Sadiku, Numerical Techniques in Electromagnetics, CRC Press |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik ile ilgili problemlerin çözümünde kullanılan analitik yöntemlerin anlaşılması | 5 | |||||
2 | Sayısal çözüm yöntemlerinin kavranması | 5 | |||||
3 | Elektromanyetikle ilgili problemlerde sayısal çözüm yöntemlerini uygulama becerisinin kazanılması | 5 | |||||
4 | Belirlenen mühendislik problemini çözecek bilgisayar programını tasarlama ve yazma becerisinin kazanılması | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 1 | 32 | 32 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |