Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temiz Enerji | ELK 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CEYDA AKSOY TIRMIKÇI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü çalışması yapan öğrencilerin Enerji ihtiyacı, çevre kirliliği ve küresel ısınmanın Dünyanın en önemli sorunları haline geldiği günümüzde Temiz Enerji Kaynakları ve bunların konvansiyonel enerji kaynaklarına göre avantajlarını öğrenmesi ve bunları hayata geçirebilecek yetkinlik seviyesine ulaşmaları, bu bağlamda Temiz Enerji Kaynaklarının yaygın kullanımı için bilimsel ve teknik altyapının oluşturulabilmesi |
Dersin İçeriği | Temiz enerji, küresel ısınma ve sera gazlarının salınımı, güneş enerjisi uygulamaları, rüzgar enerjisi uygulamaları, jeotermal enerji, hidroelektrik santraller, biyoyakıtlar, hidrojen ve yakıt hücreleri, sanayide ve günlük hayatta temiz enerji uygulamaları ve temiz enerji kaynağı olarak enerji tasarrufu |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temiz Enerji Kaynaklarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Konvansiyonel Enerji Kaynaklarının çevresel etkilerini ve bunların nasıl önleneceğini bilir | Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Temiz Enerji Kaynaklarına ait santrallerin çalışma prensiplerini bilir | Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Temiz Enerji projeleri tasarlar | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji kaynaklarının tanıtımı ve "Temiz Enerji" konsepti | |
2 | Çevre kirliliği, küresel ısınma ve sera gazlarının tanınması | |
3 | Temiz enerji ile ilişki uluslararası mevzuat | |
4 | En kolay Temiz Enerji: Enerji Tasarrufu | |
5 | Güneş Enerjisi | |
6 | Güneş enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar | |
7 | Rüzgar Enerjisi | |
8 | Rüzgar enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar | |
9 | Jeotermal Enerji | |
10 | Hidroelektrik Enerji | |
11 | Biyo-kütle ve biyo-yakıt kavramları | |
12 | Hidrojen enerjisi ve yakıt hücreleri | |
13 | Konutlar için temiz enerji uygulamaları | |
14 | Endüstriyel alanlar ve şehirler için temiz enerji uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temiz Enerji Kaynaklarını tanır | ||||||
2 | Konvansiyonel Enerji Kaynaklarının çevresel etkilerini ve bunların nasıl önleneceğini bilir | ||||||
3 | Temiz Enerji Kaynaklarına ait santrallerin çalışma prensiplerini bilir | ||||||
4 | Temiz Enerji projeleri tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |