Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reaktif Araürünler I | OGK 681 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | organik kimyadaki tepkimeleri ve oluşabilecek ürünlerin hangi araürün üzerinden yürüyerek oluşacağını ve hangi şartlarda hangi araürün üzrinden yürüyeceğini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Genel Bilgiler, Karbokatyonlar, SN1 ve SN2 yer değiştirme tepkimelerindeki sınırlar, Karboanyonlar, Radikaller, Kekule yapısında olmayanr reaktif araürünler, karbenler ve kararlılıkları, Atomik Karbon, nitrenler, Araürün tepkimeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın temellerini kavrar | Anlatım, | |
2 | Organik reaksiyon mekanizmalarını kavrar ve yorumlar, | Anlatım, | |
3 | reaksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur, | Anlatım, | |
4 | Ürünlerin nasıl oluştuğunu kavrar | Anlatım, | |
5 | tepkimelerdeki araürünler arasındaki farkları öğrenir | Anlatım, | |
6 | Hangi şartlarda hangi ara ürünleri oluşturacağı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | |
7 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | Anlatım, | |
8 | Organik bileşiklerin reaktivitelerini kıyaslar | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgiler | |
2 | Karbokatyonlar | |
3 | SN1 ve SN2 yer değiştirme tepkimelerindeki sınırlar | |
4 | Karboanyonlar | |
5 | Radikaller | |
6 | Kekule yapısında olmayanr reaktif araürünler | |
7 | Organik Radikal iyonlar | |
8 | Singlet Karben | |
9 | Siglet karbenin kararlılıkları | |
10 | Vize | |
11 | Triplet Karben | |
12 | Atomik Karbon | |
13 | Nitrenler | |
14 | Araürünlerin tepkimeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Robert A.Moss, Matthew S. Platz, Maitland Jones, Reactive Intermediate Chemistry, Wiley-İnterscienc, USA, New jersey, 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Organik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Organik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın temellerini kavrar | ||||||||
2 | Organik reaksiyon mekanizmalarını kavrar ve yorumlar, | ||||||||
3 | reaksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur, | ||||||||
4 | Ürünlerin nasıl oluştuğunu kavrar | ||||||||
5 | tepkimelerdeki araürünler arasındaki farkları öğrenir | ||||||||
6 | Hangi şartlarda hangi ara ürünleri oluşturacağı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||
7 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | ||||||||
8 | Organik bileşiklerin reaktivitelerini kıyaslar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|