Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Heterosiklik Reaksiyonlar II | OGK 594 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere heterosiklik bileşikler ve reaksiyonları hakkında bilgi verilmesi |
Dersin İçeriği | Beş üyeli hetereosiklik bileşikler; Altı üyeli hetereosiklik bileşikler, Yedi üyeli Hetereosiklik Bileşikler; Yediden Büyük Hetereohalkalı bileşikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önemli olan heterosiklik bileşikler ve reaksiyonlarının irdelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Heterosiklik bileşiklerin kullanım alanlarının bilinmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beş üyeli hetereosiklik bileşikler | Sayfa:1-3 |
2 | Beş üyeli hetereosiklik bileşiklere devam | Sayfa:3-6 |
3 | Altı üyeli hetereosiklik bileşikler | Sayfa:6-9 |
4 | Piridin, Piridon, Quinolin, İzoquinolin, | Sayfa:9-14 |
5 | Dibenzopiridinler, piperidin, Fosfabenzenler | Sayfa:14-18 |
6 | 1,4-Dioksin, -Dithiin, -Oksathiin, -Dioksan, Oksazin | Sayfa:19-22 |
7 | Morfolin, 1,3- Dioksan, -Dithiane, Kepham | Sayfa:22-24 |
8 | Piridazin, Pirimidin, Purin, Pirazin, Piperazin | Sayfa:25-39 |
9 | ARASINAV | |
10 | Pteridin, Benzodiazin, 1,2,3- 1,2,4- 1,3,5-Triazin, 1,2,4,5-Tetrazin | Sayfa:30-34 |
11 | Yedi üyeli Hetereosiklik Bileşikler | Sayfa:35-40 |
12 | Yedi üyeli Hetereosiklik Bileşikler | Sayfa:41-43 |
13 | Yediden Büyük Hetereohalkalı bileşikler | Sayfa:43-47 |
14 | İlgili Problemler ve Çözümleri | Sayfa:48-53 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | BARAN, A., HETEROSİKLİK REAKSİYONLAR II Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 2008. |
Ders Kaynakları | 1. Joule, A.J,; Mills, K.; Smith, G.F.Heterocyclic Chemistry. 1995. 2. Eicher, T.; Hauptmann, S.; The Chemistry of Hetereocycles. 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Önemli olan heterosiklik bileşikler ve reaksiyonlarının irdelenmesi | |||||||
2 | Heterosiklik bileşiklerin kullanım alanlarının bilinmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |