Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fonksiyonel Grupların Korunması | OGK 590 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Koruyucu grupların tanımı özellikleri ve sınıflandırılmasını, Grup korumanın ve koruyucu grupları uzaklaştırma stratejilerini, reaksiyonlardaki seçiciliğin nedenlerini ve varolan alternatif yöntemlerin ne şekilde kullanılabileceğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Fonksiyonel grupların korunmasına giriş. Karbonil gruplarının korunması. Hidroksil gruplarının korunması. Diol gruplarının korunması. Amino gruplarının korunması. Tiyol gruplarının korunması. Karboksil gruplarının korunması. Alkin ve fosfat gruplarının korunması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Koruyucu grupların tanımı özellikleri ve sınıflandırılmasını bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Grup korumanın ve koruyucu grupları uzaklaştırma stratejilerini belirleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Reaksiyonlardaki seçiciliğin mantığını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Notlarının güncellenmesi |
2 | Karbonil Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
3 | Karbonil Gruplarının Korunmasına devam | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
4 | Hidroksil Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
5 | Hidroksil Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
6 | Diol Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
7 | Amino Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
8 | Amino Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tiyol Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
11 | Karboksil Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
12 | Karboksil Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
13 | Alkin Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
14 | Fosfat Gruplarının Korunması | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] Robertson, J., Protecting Group Chemistry, Oxford University Press, 2000. [2] Hanson, J.R., Protecting Groups in Organic Synthesis, Sheffield Academic Press, New York, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Koruyucu grupların tanımı özellikleri ve sınıflandırılmasını bilmek | |||||||
2 | Grup korumanın ve koruyucu grupları uzaklaştırma stratejilerini belirleyebilmek | |||||||
3 | Reaksiyonlardaki seçiciliğin mantığını öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |