Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Simetri ve Uygulamaları | AOK 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyada simetri, özellikle moleküler yapı ile ilişkili karmaşık problemleri basitleştirmek için kullanılır. Bilindiği gibi, bir bulgu için en iyi açıklama en basit olanıdır. Simetrinin analiz yöntemleri, bir anlamda, bu kuralın uygulamasıdır. Simetri ile problem çözme, farklı bir anlatım biçimi gerektirir. Örneğin optikçe aktif molekül, klasik olarak, ayna görüntüsü ile çakışmayan molekül olarak tanımlanır. Oysa, simetri kavramına göre dönme-yansıma ekseni içermeyen molekül optikçe aktiftir. Bunun dışında titreşim spektrumlarının analizi ve moleküler yapı ile ilişkilendirilmesi, elektronik absorpsiyon spektrumlarının analizi, moleküllerde olası hibritleşme türlerinin belirlenmesi ve moleküler orbital enerji diyagramlarının oluşturulmasında simetrinin kullanılması gibi uygulamaları ders kapsamında öğrenciye aktarılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bölüm 1.
Bölüm 2. 2.1. Moleküllere koordinat Sisteminin Yerleştirilmesi 2.2. Nokta Grupları 2.3. Simetri işleminin matris gösterimi Bölüm 3. 3.1. Karakter Tabloları 3.2. İndirgenebilir Gösterimlerin İndirgenmesi Bölüm 4. 4.1. Moleküler Simetrinin Bazı Uygulamaları 4.2. Kiral Moleküller ve Optikçe Aktiflik 4.3. Bağ Gerilme Modları ve Simetri Türleri 4.4. Infrared ve Raman Aktiflik 4.5. Molekül Stereokimyası 4.6. Simetri ve Hibritleşme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Soru-Cevap, | ||
2 | Eğitsel Oyun, | ||
3 | Gözlem, | ||
4 | Deney ve Laboratuvar, | ||
5 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanlar | |
3 | Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanlar | |
4 | Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanlar | |
5 | Moleküllere koordinat Sisteminin Yerleştirilmesi | |
6 | Moleküllere koordinat Sisteminin Yerleştirilmesi | |
7 | Simetri işleminin matris gösterimi | |
8 | Simetri işleminin matris gösterimi | |
9 | İndirgenebilir Gösterimlerin İndirgenmesi | |
10 | İndirgenebilir Gösterimlerin İndirgenmesi | |
11 | Moleküler Simetrinin Bazı Uygulamaları | |
12 | Moleküler Simetrinin Bazı Uygulamaları | |
13 | Simetri ve Hibritleşme | |
14 | Simetri ve Hibritleşme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||
2 | ||||||||
3 | ||||||||
4 | ||||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |