Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metal İçeren Polimerler | AOK 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anorganik kimya alanında son yıllarda giderek artan bir ilgi çekici konu olan ve birçok uygulama alanına sahip metal-içeren polimerler konusunda Anorganik Kimya bilim dalında yüksek lisans ve doktora yapan lisans üstü öğrencilerinin bilgi sahibi olması güncel bilgi birikime sahip olmaları. |
Dersin İçeriği | Polimer nedir? Metal-içeren polimerlerin yapıları ve karakterizasyonlarında kullanılan yöntemler. Metal İçeren Polimerlerin Sentezi. Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler. Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler. Ana Zincirlerinde Metal-Metal Bağı bulunan polimerler. Ana Zincirlerinde Metal-Metal Bağı bulunan polimerler. Ara sınav Koordinasyon polimerleri Metal-içeren polimerlerin yapılarının belirlenmesinde kullanılan spektroskopik teknikler Metal-içeren polimerlerin termal davranışlarının belirlenmesinde kullanılan analizler; etal-içeren polimerlerde çözünürlük ve elektriksel iletkenlik. Metal-içeren polimerlerin katalitik özellikleri ve uygulamaları. Luminesans özelliğe sahip polimerler. Metal-içeren polimerlerin diğer uygulama alanları. Metal-içeren polimerler alanında son yapılan çalışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metal-içeren polimerlerinin bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Metal içeren polimerlerin karakterizasyonlarında kullanılan yöntemleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Metal içren polimerlerin termal özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Metal içren polimerlerin sentez yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Metal-içren polimerlerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polimer nedir? | |
2 | Metal-içeren polimerlerin yapıları ve sınıflandırılması | |
3 | Metal İçeren Polimerlerin Sentezi | |
4 | Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler | |
5 | Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler | |
6 | Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Koordinasyon polimerleri | |
9 | Metal-içeren polimerlerin yapılarının belirlenmesinde kullanılan spektroskopik teknikler | |
10 | Metal-içeren polimerlerin termal davranışlarının belirlenmesinde kullanılan analizler; Metal-içeren polimerlerde çözünürlük ve elektriksel iletkenlik | |
11 | Metal-içeren polimerlerin katalitik özellikleri ve uygulamaları | |
12 | Luminesans özelliğe sahip polimerler | |
13 | Metal-içeren polimerlerin diğer uygulama alanları | |
14 | Metal-içeren polimerler alanında son yapılan çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Synthetic Metal-Containing Polymers, Ian MANNER, Wiley, 2004. |
Ders Kaynakları | 2.Inorganic Polymers, J.E.MARK, H.R. ALLCOCK, R. WEST, Oxford University Press, 2005. 3.Inorganic and Organometallic Polymers R.D.ARCHER, Wiley, 2001. 4. Thermal Analysis of Polymeric Materials B.WUNDERLICH, Springer, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Metal-içeren polimerlerinin bilir. | |||||||
2 | Metal içeren polimerlerin karakterizasyonlarında kullanılan yöntemleri bilir. | |||||||
3 | Metal içren polimerlerin termal özelliklerini bilir. | |||||||
4 | Metal içren polimerlerin sentez yöntemlerini bilir. | |||||||
5 | Metal-içren polimerlerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |