Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Titreşim Spektroskopisi | AOK 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik, inorganik, organometalik, polimer ve koordinasyon kimyası açısından Karakterizasyon da vazgeçilmez bir yöntem olup sentez ve analiz çalışan öğrencilerin temel bilgi birikimlerini artırıp çalışmalarında, uzmanlık alanlarına yönelik kullanımlarını sağlayacak temel prensiplerin ve tekniklerin verilmesi . Amaca yönelik pekiştirici uygulamaların yapılması. |
Dersin İçeriği | Giriş, Elektromağnetik Radyasyon, Infrared Absorpsiyonu, Vibrasyon Modlar, Kaplink Faktörler, Deneysel Yöntemler, Dispersif Infrared Spektroskopisi, Fourier-Transform Infrared Spektrometreler, Transmütans Metotları, Reflektans Metodları, Micro Örnekleme Metotları Kormatografi?Infrared Spektrıskopisi, Termal Analiz?Infrared Spektroskopisi, Diğer Özel. Yöntemler, Spektral Analiz ve Yorumlama, Organik Moleküller, İnorganik Moleküller, Polimerler Biyolojik Uygulamalar, Endüstriyel ve Çevre Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Titeşim spektrokopik yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Infrared spektrumlarını yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Infrared cihazlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Elektromağnetik Radyasyon | |
3 | Vibrasyon Modları | |
4 | Kaplink Faktörler | |
5 | Deneysel Yöntemler | |
6 | Kaplink Faktörler | |
7 | Deneysel Yöntemler | |
8 | Giriş Dispersif Infrared SpektroskopisiFourier-Transform Infrared Spektrometreler | |
9 | Arasınav | |
10 | Transmütans Metotları-Reflektans Metodları | |
11 | Micro Örnekleme Metotları Kormatografi?Infrared Spektroskopisi | |
12 | Termal Analiz?Infrared Spektroskopisi | |
13 | Spektral Analiz ve Yorumlama | |
14 | Organik Moleküller, İnorganik Moleküller, Polimerler, Biyolojik Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Infrared Spectroscopy Fundamentals and applications, 2001, New-York. 2- Infrared and Raman Spectra, of Inorganic and Coordination Compounds, 1997, NY. 3- İlgili review makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Titeşim spektrokopik yöntemlerini bilir. | |||||||
2 | Infrared spektrumlarını yorumlayabilir. | |||||||
3 | Infrared cihazlarını bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |