Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mineral Kimyası | AOK 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mineral yapıların teorik ve analiz yöntemleri ile tanınmasında öğrencilere yol göstermek . |
Dersin İçeriği | Mineral ve mineralojinin tanımı, minerallerin fiziksel, vektörel, elektrik özellikleri. Mineral kimyası, özel mineraloji; elementler, sülfürler, oksit ve hidroksitler; karbonat, nitrat, fosfat, vanadat ve arsenitler; silikatlar. Zeolitler ve yapılarının aydınlatılması, Zeolitlerin kullanım alanları ve uygulamaları, Minerallerin yapılarındaki çeşitlilikler, Minerallerde kimyasal analiz yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Minerallerin yapıları kavrarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Mineral çeşitlerini öğrenirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mineralleri sınıflandırılar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Minerallerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Özel mineralojiyi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kristal yapı analiz yöntemlerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mineral Kimyasına giriş | [1] sayfa 103-106 |
2 | Minerallerin Genel Özellikleri | [1] sayfa 111-122 |
3 | Minerallerin Kimyasal Özellikleri | [1] sayfa 124-131 |
4 | Minerallerin Fiziksel Özellikleri | [1] sayfa 133-163 |
5 | Minerallerin Optik Özellikleri | [1] sayfa 164-202 |
6 | Mineral Tayin Yöntemleri | [1] sayfa 207-219 |
7 | Mineral Testleri | [1] sayfa 232-244 |
8 | Silikat Mineralleri | [1] sayfa 249-266 |
9 | ARASINAV | |
10 | Silikatlardan başka mineralller | [1] sayfa 266-268 |
11 | Minerallerin sınıflandırılması | [1] sayfa 268-291 |
12 | Cevher Mineral Grupları | [1] sayfa 293-370 |
13 | Minerallerin Doğada Oluşum Özellikleri | [1] sayfa 371-378 |
14 | Özel Mineraloji | [1] sayfa 383-411 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Uz, B., Mineraller Birsen yayınevi, 2000 |
Ders Kaynakları | [2] Simon and Shuster S Guide to Rocks and Minerals: Mottana, Crespi, & Liborio; Prinz, Harlow, & Peters (eds), 1978. [3] Manual of Mineralogy: Klein & Hurlburt, 1993 [4] Mineralogy: Perkins, 1998. [5] Mineraller: Sahin, Kosun, Agrılı, ve Mengi, MTA, 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Minerallerin yapıları kavrarlar. | |||||||
2 | Mineral çeşitlerini öğrenirler. | |||||||
3 | Mineralleri sınıflandırılar. | |||||||
4 | Minerallerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrarlar. | |||||||
5 | Özel mineralojiyi değerlendirir. | |||||||
6 | Kristal yapı analiz yöntemlerini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 65 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |