Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fiziksel İnorganik Kimya | AOK 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziksel inorganik kimya,bir koordinasyon kimyası yaklaşımıdır ve koordinasyon kimyasının daha iyi anlaşılması amaçlar. Özellikle koordinasyon bileşiklerinin kararlılıkları, reaksiyon kabiliyetleri,spektroskopik özellikleri gibi fizikokimyasal yönlerinin irdelenmesi yapılır. Koordinasyon bileşiklerinin fiziksel özelliklerini anlamak veya aydınlatmak için teorik ve deneysel yaklaşımların birlikte değerlendirilmesi yapılır. |
Dersin İçeriği | Tanıtma,tipik ligandlar,tipik kompleksler, adlandırma, koordinasyon bileşiklerinde geometrik yapı ve izomeri, koordinasyon bileşiklerinin hazırlanması, koordinasyon bileşiklerinin stabilitesi, geçiş metal komplekslerinde moleküler orbital teorisi,geçiş metal komplekslerinde kristal alan teoremi, geçiş metal komplekslerinde elektronik spektrum, geçiş metal komplekslerinde manyetik özellikler, ligand alan teoreminden sonraki yaklaşımlar, F elektron sistemleri; lantanitler ve aktinitler, koordinasyon bileşikleri üzerine diğer metotlar, termodinamik ve ligand alanlarıyla ilgili konular, koordinasyon bileşiklerinin reaksiyon kinetiği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Koordinasyon bileşiklerinin tanınması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Tipik ligandların ve oluşturdukları komplekslerin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bileşiklerini karalılık ve reaktivitelerinin anlaşılması | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Koordinasyon kimyasında bağlanma teorilerinin anlaşılması ve özelliklerinin açıklanmasında kullanımları. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | Periyodik tablodaki gruplamalara göre elementlerin oluşturdukları bileşiklerin anlaşılması ve yapılarının açıklanmasında kullanılan teorik yaklaşımların irdelenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tipik Ligandlar, Tipik Kompleksler | |
3 | Adlandırma, Koordinasyon Bileşiklerinde Geometrik Yapı Ve İzomeri | |
4 | Koordinasyon Bileşiklerinin Hazırlanması | |
5 | Koordinasyon Bileşiklerinin Stabilitesi | |
6 | Geçiş Metal Komplekslerinde Moleküler Orbital Teoremi, Geçiş Metal Komplekslerinde Kristal Alan Teoremi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Geçiş Metal Komplekslerinde Elektronik Spektrum | |
9 | Geçiş Metal Komplekslerinde Manyetik Özellikler | |
10 | Ligand Alan Teoreminden Sonraki Yaklaşımlar | |
11 | F Elektron Sistemleri; Lantanitler Ve Aktinitler. | |
12 | Koordinasyon Bileşikleri İle Çalışılan Diğer Metodlar. | |
13 | Ligand Alanın Termodinamik Yaklaşımları | |
14 | Koordinasyon Bileşiklerinin Reaksiyon Kinetikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Advenced Inorganic Chemistry, F.A. Cotton , G. Wilkinson, John Wiley & Sons, 1988, New-York. 2) Symmetry and Spectroscopy, D.C. Haris and M.D. Bertolucci, Dover Publications, 1989, New-York. 3 Physical Inorganic Chemistry, S.F.A. Ketle, Oxford Universitry Pres, 1998, Oxford. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Koordinasyon bileşiklerinin tanınması | |||||||
2 | Tipik ligandların ve oluşturdukları komplekslerin anlaşılması | |||||||
3 | Bileşiklerini karalılık ve reaktivitelerinin anlaşılması | |||||||
4 | Koordinasyon kimyasında bağlanma teorilerinin anlaşılması ve özelliklerinin açıklanmasında kullanımları. | |||||||
5 | Periyodik tablodaki gruplamalara göre elementlerin oluşturdukları bileşiklerin anlaşılması ve yapılarının açıklanmasında kullanılan teorik yaklaşımların irdelenmesi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |